אחרי מקדונלדס'

היעד הבא של שר הבריאות יעקב ליצמן - "סופגניות אאוט"

שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך את מלחמתו בהשמנה ובתזונה הלא בריאה. היום הצהיר השר ליצמן: "בעבר אמרתי מקדונלדס' אאוט. היום אני אומר: סופגניות אאוט!". כמה קלוריות יש בסופגניה? (ארץ)

(צילום: נתי שוחט ויונתן זינדל / פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן יצא בשנה האחרונה לא אחת נגד המזון המהיר הלא בריא. כעת, לקראת חג החנוכה, כשחנויות האוכל והמאפיות ממלאות את מדפיהן בסופגניות מטוגנות, החליט שר הבריאות לצאת נגד הסופגניות הלא בריאות.

בכנס הפורום לאורח חיים בריא בהובלת פרופ' איתמר רז המשמש גם יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת מטעם משרד הבריאות שנערך היום אמר השר ליצמן: "כשאמרתי להימנע מאכילת מקדונלדס חשבו שהשתגעתי. אם הייתי צריך להגיד היום הייתי אומר: סופגניות אאוט".

לדברי ליצמן: "אפשר למצוא תחליפים ואין צורך להלעיט את הילדים שלנו בסופגניות שאינן תואמות את ערכי הבריאות והתזונה הנכונה. אפשר לאכול כמובן, כי זה חלק ממנהג החג, אבל יש אפשרות לתחליפים. ואני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן".

יצויין, כי סופגנייה בינונית מכילה בין 400 ל-500 קלוריות - תלוי במילוי ובציפוי. בכל ביס יש כ-75 קלוריות בממוצע. הקלוריות הן קלוריות ריקות, ללא ערכים תזונתיים, והסופגנייה כשמה - סופגת שמן.

כזכור, לפני כחצי שנה בנאום מעורר סערה אמר השר ליצמן כי "צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד ולא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. זה מה שאנחנו הולכים לעשות בשנה הקרובה – מניעה".

איך עושים סופגניות? (כיכר אוכל)

ליצמן הוסיף ואמר "אני יודע שלוחצים, אני יודע שיש אנשים שלא אוהבים את זה וחברות גדולות לא אוהבות את זה. יש לי סוד בשבילכם. אין לי פריימריז, אני ראשון ברשימה, אין שום בעיות. בחרתי במשרד הבריאות כי חשבתי שזה המקום שבו אפשר להציל אנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר