רוסיה חושפת

תיעוד ראשון של כוחות רוסים בסוריה • צפו

הרוסים פרסמו לראשונה תיעוד של כוחותיהם בפעולה על אדמת סוריה. הכוחות המיוחדים של רוסיה פעילים כבר כמה חודשים במדינה, אך לראשונה יש תיעוד רשמי של כך (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הטלוויזיה הרוסית)

רוסיה פרסמה אמש (א') תיעוד של כוחות רוסיים מיוחדים הנלחמים על הקרקע בסוריה – תיעוד שלדבריה הוא הראשון מסוגו ולמעשה זו הפעם הראשונה בה נראים הכוחות הקרקעיים שלה פועלים על אדמת סוריה בניגוד לרוב הפעילות עד עכשיו שהתמקדה בהפצצות מהאוויר.

התיעוד שודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי Rossiya 24, ונאמר בו שיחידות עילית רוסיות משתתפות במבצעי חיפוש והצלה, בחיסול של בכירים בשורות המורדים ובתיאום של הפצצות. בתיעוד נראו קבוצות של חיילים חמושים בנשק רב, והם נראו מתאמים התקפות של צלפים, משתמשים בטנקים רובוטיים ובודקים גופות של מורדים שנגדם נלחמים כוחות אסד. מנחה תוכנית החדשות השבועית שבה שודר התיעוד אמר כי הוא נעשה בסוריה, אך לא מסר פרטים נוספים.

רוסיה הודתה לראשונה שכוחות מיוחדים שלה פועלים בסוריה כבר במהלך המבצע לשחרור העיר תדמור מידי דאעש בחודש מרס השנה. עם זאת, היא לא סיפקה מידע על מספר החיילים ששלחה לסוריה או על מקומם המדויק.

ייתכן ותזמון הפרסום הגיע בתגובה למכה המורלית המשמעותית שספגו אסד ותומכיו אחרי שורה ארוכה של ניצחונות בחודשים האחרונים. דאעש כבש מחדש את העיר הסורית העתיקה תדמור שממנה סולק לפני שמונה חודשים וחצי, וכעת יש שוב חשש כבד לגורלם של תושבי העיר ולאתרים הארכיאולוגיים שלה. בפעם הקודמת שבה כבש דאעש את העיר הוא הרס בה עתיקות בנות אלפי שנים, וגרם להרס אדיר של אתרי מורשת.

רשות העתיקות של סוריה הודיעה אמש כי דאגה לפנות מבעוד מועד את כל תכולת המוזיאון בתדמור, אך היא עדיין חוששת שדאעש יפגע בשרידים הארכיאולוגיים שנמצאים באוויר הפתוח בתדמור. מאמון עבד אל-קרים אמר לסוכנות הידיעות AP כי אחרי שצבא אסד שחרר את תדמור מידי דאעש במרס, כל הפריטים בעלי הערך ההיסטורי הועברו מהמוזיאון שבה לדמשק. אף שאנשי דאעש זרעו שם הרס רב, 80% מהעתיקות בעיר היו עדיין שלמות כשהוא סולק.

מלחמת האזרחים בסוריה נכנסת עוד מעט לשנתה השישית עם מאות אלפי הרוגים ומאות אלפי פצועים ומיליוני פליטים שנאלצו לנטוש את בתיהם החרבים בשל הלחימה הקשה והאכזרית בה מסרבים כל הצדדים להיכנע ולהניח את נשקם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר