"ועיר האלוקים מושפלת"

החרדים דורשים מעיריית ירושלים: למנוע את חילולי השבת

העיתונים החרדים יוצאים במתקפה חריפה על חילולי השבת המתרבים בעיר ירושלים ומביעים דרישה מהעירייה לאכוף את החוק ולמנוע חילולי שבת. 'יתד': "להרים קול זעקה ומחאה על הפגיעה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרכז העיר ירושלים. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

העיתון "יתד נאמן", כמו גם יתר היומונים החרדים, יוצאים הבוקר (שני) במתקפה חריפה על חילולי השבת המתרבים בירושלים, וזאת לאחר תיאום בין כלל הסיעות החרדיות.

תחת הכותרות "ועיר האלוקים מושפלת", "זעקת השבת הנרמסת בראש חוצות" ו"חרפה וזעזוע: מתרבות פרצות חילולי השבת המחפירים בירושלים", כותב העיתון כי כ-70 מסעדות וברים פתוחים בשבת קודש בירושלים, כאשר חלקם - לפי העיתון - נפתחו לאחרונה ואף בגיבוי גופים עירוניים.

העיתון מציין כי ישנה "דרישה נחרצת מעיריית ירושלים לאכוף את החוק ולמנוע את חילולי השבת הפוגעים בקדושת השבת וקדושת ירושלים".

'יתד' מדווח כי "הרבנים ואישי הציבור נזעקו בעקבות התוכנית לבצע פעילות בשבת ב"בית אליאנס" שבמרכז העיר, צמוד לשוק "מחנה יהודה", תחת הכותרת הפוגענית "פתוח לשבת". מדובר באירוע שהיה אמור להתקיים בתחילה במסעדת "חומוס של טחינה", אך בלחץ אגף הכשרות ברבנות ירושלים שהבהיר כי לא יהסס מלשלול למסעדה את אישור הכשרות שלה באם יתקיים שם האירוע המביש בשבת, נסוגו מתוכנית זו גם בעל המסעדה וגם המארגנים, והעבירו את האירוע ל'בית אליאנס', מבנה במרכז העיר אותו קיבלה העמותה לאחרונה, כשיש מי שמציין את קרבת ראשי העמותה לגורמים מסוימים בהנהלת העירייה.

"על אף שבתכנית האירוע שהוצעה עתה נטען על-ידי המארגנים כי לא מדובר על חילולי שבת, עסקני השבת המכירים את הגופים והאנשים העומדים מאחורי היוזמה, ביניהם עמותת "רוח חדשה" ומפלגת "התעוררות", הבהירו כי כל מטרתם של הגורמים הללו זה חילון האזור וחילול הפרהסיה השבתית בירושלים, כשיוזמת "פתוח לשבת" אינה אלא אחת מאבני הדרך המסוכנות מתוך תכנית שלמה וסדורה. בעקבות כך הובהר נחרצות כי היהדות הנאמנה לא תסכים בשום צורה להשלים אפילו לא עם שלב זה, שאחריתו מסוכנת לעתיד הפרהסיה היהודית בירושלים".

העיתון מוסיף ומדווח כי "לאחר לחצים אדירים ומגעים שהתנהלו על-ידי הנציגים החרדים, עד לרגע האחרון של יום שישי, בוטל האירוע בסופו של דבר ב"בית אליאנס". ואולם, המוקדים הרבים שפתוחים בשבת ברחבי מרכז העיר ירושלים, בהם המשיכה רח"ל להתקיים פעילות תוך כדי חילולי שבת מחפירים, ברחובות יפו, בצלאל, הלל ושמאי, שם ישנן מסעדות רבות הפתוחות בשבת לדאבון כל לב, הביאו את הרבנים, אישי הציבור והציבור החרדי בירושלים, להרים קול זעקה ומחאה על הפגיעה בשבת קודש, תוך כדי הצבת דרישה נחרצת מעיריית ירושלים לאכוף את החוק ולמנוע את חילולי השבת הפוגעים בקדושתה של השבת וקדושתה של עיר הקודש ירושלים, והחשיבות הקיימת בשמירת השבת בפרהסיה בירושלים".

עיתון 'המודיע' מדווח כי "לאור חילולי השבת שהתרבות לאחרונה בירושלים, הוציאו רבני בד"צ 'העדה החרדית' קריאת קודש לכל מי שיקרת השבת נוגעת בלבבו, לצאת בליל שבת ולמחות כנגד חילולי השבת המתגברים והולכים בפלטרין של מלך כאשר המצב כיום הוא שפתוחים כ-70 מסעדות וברים, חלקם נפצחו ממש בתקופה האחרונה, והחמור מכל הוא - שחלקם נפתחו בגיבוי גופים עירונים".

העיתון מוסיף ומדווח כי "קהל אלפים בא למקום ומחה זמן רב, משם פנו למוקדי חילול שבת ברחובות: בצלאל, הלל ושמאי, שם ישנן מסעדות רבות הפתוחות בשבת, לדאבון כל לב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר