שמאלה-ימינה-שמאלה

נתניהו: בעד מדינה פלסטינית; סמוטריץ': אז שלא יעלב שוב

ראש הממשלה נתניהו מצא לנכון, דווקא לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ, לשוב לתמיכתו במדינה פלסטינית, ושיחק לידי הח"כ הימני שגורש על ידו כי העז לכנותו "לא ימני" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו בראיון (צילומסך: מתוך ה-CBS)

בריאיון ששודר הלילה (שני) בתכנית "60 דקות" ברשת CBS, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא שינה את עמדתו: "אני עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות שחיות בשלום זו לצד זו, מעוגן בהסדרי ביטחון, ואני אף מעוניין שהנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ יסייע לי בכך כשייכנס לבית הלבן.

"אני מוכן להיכנס עם הפלסטינים למשא ומתן בכל זמן", אמר נתניהו. "שתי מדינות לשני עמים - זה מה שאני מתמקד בו. כן, הייתי רוצה שכאשר הנשיא טראמפ ייכנס לבית הלבן, הוא יעזור לי עם זה. אני רוצה לראות אם המדינות הערביות יכולות לעזור להשיג את זה. זאת מציאות חדשה, אפשרות חדשה".

בתגובה, אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "אחר כך ראש הממשלה יעלב כשאגיד שהוא לא ימין", כשהוא מתייחס לגירושו על ידי נתניהו מפגישה שהתקיימה במוצאי שבת האחרון, בעקבות דבריו בראיון ל'הארץ' ש"נתניהו הוא לא ימין". לדברי הח"כ הימני, "מי שמשתוקק להקים מדינה ערבית בארץ ישראל הוא לא ימין. נקודה. ככה נראית החמצה של הזדמנות של פעם במאה שנה".

יצויין, כי בנושא זה, של שתי מדינות לשני עמים, בהחלט משנה ראש הממשלה את עמדתו פעם אחר פעם: לפני יותר מ-7 שנים, בעת כהונתו הראשונה של ברק אובמה כנשיא ארה"ב, נשא נתניהו את נאומו המפורסם המוכר כ'נאום בר אילן', בו שבר לראשונה שמאלה והביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

בערב הבחירות האחרונות, עת נלחם על קולות הימין מול נפתלי בנט והבית היהודי, הצהיר נתניהו כי תמיכתו ההיא כבר לא רלוונטית, וכיום הוא מתנגד להקמת מדינה שכזו. מיד לאחר הבחירות, בסדרת ראיונות שהעניק לכלי תקשורת בארה"ב, הוא שוב חזר על תמיכה במתווה המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר