הטרור בטורקיה

המחתרת הכורדית לקחה אחריות לפיגוע באיסטנבול

יממה לאחר הפיגוע - המחתרת הכורדית לוקחת אחריות. משרד הפנים הטורקי: הממצאים מעידים על מעורבות המחתרת הכורדית. הקונסוליה הישראלית: אין נפגעים ישראלים (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מתוך ynet)

משרד הפנים הטורקי הודיע כי הממצאים הראשונים בזירת הפיגוע שהתרחש מחוץ לאיצטדיון וודפון ארנה במוצאי שבת מעידים על קשר בינו ובין הפיגוע. כמו כן הודיע משרד הפנים כי הפיגוע בוצע על ידי שני מחבלים מתאבדים – אחד פוצץ מכונית תופת ואחד שהתאבד עם מטען אותו נשא על גופו. כמו כן נמצאה מזוודת נפץ בסמוך למקום.

עוד הודיע משרד הפנים כי בפיגוע נהרגו 38 בני אדם – שלושים שוטרים והיתר אזרחים וכי עשרה בני אדם נעצרו לחקירה. נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ששהה באיסטנבול עודכן על האירוע והחליט לדחות את נסיעתו לקזחסטאן ובמקביל הודיע על יום אבל לאומי.

אמש (א') קיבל על עצמו אחריות ארגון כורדי שטען כי ביצע את הפיגוע כנקמה על התעמרותה של טורקיה באוכלוסיה הכורדית ורדיפת הכוחות הכורדים הפועלים בעיראק וסוריה.

נטילת האחריות הכורדית

הבית הלבן גינה את הפיגוע והדגיש כי ארצות הברית עומדת עם תורכיה במלחמתה נגד הטרור. גם דובר משרד החוץ האיראני גינה את הפיגוע ואמר כי איראן תלחם עם תורכיה בטרור וכי יש שפה אחת בה יש לדבר עם טרוריסטים.

כזכור בסיום משחק הכדורגל בין קבוצות הצמרת התורכיות בשיקטאש ובורסהספור נשמעו שני פיצוצים שהחרידו את סביבות ה"וודפון ארנה" שמשך אליו קהל רב עקב היותן של הקבוצות בצמרת ליגת העל התורכית. קבוצות הכדורגל מסרו כי אין אוהדים בין הנפגעים שרובם כאמור היו שוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר