צפו בווידאו

ליצמן: "לא חייבים לאכול הר של סופגניות"

שר הבריאות התייחס בנאומו באשקלון לנושא הסופגניות והצהיר "יש מצוות גדולות יותר מלאכול סופגניה בחנוכה". דבריו של ליצמן הופרעו בשל מחאה שנערכה במקום (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום וידאו באדיבות המצלם; תמונה: הדס פרוש - פלאש 90)

שר הבריאות, יעקב ליצמן התייחס היום (ב') בנאומו בכנס אי שוויון בריאות באשקלון שוב לנושא הסופגניות שעורר אתמול סערה גדולה ואמר "אנחנו צריכים להתמיד בלחנך את הילדים, הדור הצעיר לאכול כמה שפחות סופגניות".

לאחר מכן הרגיע ליצמן את חובבי הסופגניות ואמר, "לא התכוונתי לומר שזה ממש אסור, אוכלים את זה בכל זאת, אבל לא צריך לאכול הר של סופגניות אפשר לאכול אחד בחנוכה וזה לא נורא".

ליצמן התייחס גם למימד המנהג ואמר, "למי שאומר שזו מצווה, יש מצוות יותר גדולות וחשובות".

במהלך נאומו של ליצמן התפתחה במקום מהומה כאשר יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב ופעילים נוספים של מועצת הנגב, רופאים לזכויות אדם, פורום בריאות דרום ותנועת הפריפריות הגיבו בקריאות לדבריו של שר הבריאות וקראו לו לקחת אחריות על המצב בנגב.

צפו: המחאה על המצב בנגב

לטענתם למרות ההבטחות לא ייושמה החלטת הממשלה לתוספת מיטות בסורוקה מה שמסכן את חייהם של תושבים בנגב.כמו גם חוסר שקיפות בנושא תקציבי קופות החולים, שיפור איכות הרפואה הדחופה ופריסת אמבולנסים.

ליצמן הגיב לדברים כשהוא מעודד את המפגינים: "זו מחאה צודקת. אכן יש פער מתמשך במשך השנים בין המרכז לפריפריה שפוגע בשוויון ובזכויות תושבי הפריפריה. משרד הבריאות פועל לצמצום הפער ורואה בכך יעד עליון. המשרד היחיד בו קיימת יחידה ייעודית לצמצום אי שיוון זה משרד הבריאות. הקמנו מוקדי רפואה בפריפריה, הצבנו מכשירי MRI בכל בתי החולים בפריפריה, הרפורמה בבריאות הנפש הטיבה עם הפריפריה, יזמנו מענקים לרופאים בפריפריה ואנו נמשיך לעשות זאת בכל הכוח. פתיחת בית החולים באשדוד והקמת מרכז רפואי בבאר שבע יביאו אף הם לשיפור המצב הקיים בשנים הקרובות".

שר הבריאות אף ביקש שלא להפסיק את דברי המחאה בנאומו והורה לאפשר לדוברים לסיים את דבריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר