חיילים לא שותקים

קולות סירוב ומחאת רשת נגד פינוי עמונה

עוד ועוד חיילים מצטרפים, בפנים מוסתרות בינתיים, למחאה ברשת נגד פינוי עמונה ומכריזים כי יסרבו פקודה במידה ויקראו להשתתף בפינוי הצפוי עד ה-25 בחודש (חדשות, ברשת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת התמונות (צילום: מתוך "גם אני אסרב לפנות את עמונה" בפייסבוק)

מאות גולשים, בהם חיילים רבים, מצטרפים ביממה האחרונה לעמוד הפייסבוק "גם אני אסרב לפנות את עמונה". כומתות לצד פריטים צבאיים מופיעים בעמוד הכולל בעיקר שלטי מחאה על הפינוי הצפוי של הביתם בישוב עמונה.

באחד הפוסטים נכתב: "בוקר טוב, פותחים את הבוקר והפעם עם גדוד 605 של הנדסה קרבית שמסרבים גם הם להשתתף בפינוי של עמונה!". פוסט אחר מכריז: "גם חטיבה 9 מצטרפים לקריאה נגד פינוי עמונה", כשלדברים מצורפת תמונה עם כומתה ותג יחידה.

כזכור, מחאת החיילים הנרחבת ביותר, זכורה לגבי לוחם הנח"ל דוד אדמוב, "הנחלאווי'", שתועד לפני כשנתיים כשהוא דורך את נשקו לעבר פלסטיני בחברון שהתעמת איתו. אז עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי" הפך לתופעה - עם יותר ממאה אלף תומכים ותמונות של מאות חיילים שהופיעו בו בפנים גלויות.

תגובת דובר צה"ל: צה"ל מגנה ואוסר על כל גילוי סרבנות באשר הוא ויטפל בו בחומרה. מעצם היותו של צה"ל, צבא במדינה דמוקרטית אשר פועל ויפעל בכפיפות לדרג המדיני ויבצע כל משימה שתוטל עליו בכפוף לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר