תכונה בבסיס נבטים

ברגע האחרון, ועל אף מזג האוויר באיטליה, המריא ה'אדיר'

פגעי מזג האוויר גרמו תחילה לדחיית הטקס בו היה אמור סגל א' של מדינת ישראל לקבל בחגיגיות את מטוס הקרב החדשני - חלק מעסקת ענק היסטורית - אך לבסוף ההמראה צלחה (צבא וביטחון)

משה פריגן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בכסלו תשע"ז | 12.12.16
ראש מטה חיל האוויר, תא"ל טל קלמן, מסביר את העיכוב (צילום: דובר צה"ל)

טקס נחיתת מטוס האדיר שהיה אמור להתחיל בעוד שעה קלה בבסיס נבטים (בח"א 28), נדחה ויתקיים לבסוף במתכונת מצומצמת, כשחלק מהאורחים שהיו אמורים לקבל את פניו כבר עז לביתו.

בסרטון שהפיץ חיל האוויר, נראה ראש מטה חיל האוויר תת אלוף טל קלמן מסביר, כי עקב מזג האוויר המעורפל בבסיס קאמרי שבאיטליה, המטוסים התעכבו מלהמריא לטיסה בת ארבע השעות.

"כוחי ועוצם ידי" עיכב את החמקן ה"אדיר"

בטקס, שלכבודו זומנו מאות נכבדים בראשות ראש הממשלה ומזכיר ההגנה האמריקאי, ינחת מטוס החמקן החדש של חיל האוויר הישראלי, ובכך יסמן את המעבר לדור החמישי של מטוסי חיל האוויר.

תת אלוף קלמן הסביר, כי אי יציאתו של המטוס מאיטליה לא מעידה על יכולותיו המבצעיות, וכי המטוס יכול לטוס בכל מזג אוויר. עם זאת, הוא ציין, כי הוראות הבטיחות של חיל האוויר אוסרות על טיסות שאינן מבצעיות במזג אוויר גרוע. נוהג זה קיים בכל חיל האוויר, ובתקופת החורף ובעת ערפילים לא יוצאות גיחות אימון.

בשעות האחרונות נפוצו ברשתות החברתיות אמירות משעשעות על החמקן שלא מצליח לחמוק מהגשם ועל האדיר שלא רואה בחושך. כמו כן נפוצו אמירות הטוענות, כי הבירוקרטיה גורמת נזק לתדמיתה הביטחונית של מדינת ישראל. בחיל האוויר כאמור טוענים, כי הבטיחות מעל הכל, נהלים הם נהלים ושזו ההזדמנות של חיל האוויר לדבוק בערכיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר