צפו בתיעוד

המכשיר המיסתורי והחדשני לגניבת רכבים

זרוע החקירות של ארגון חברות הביטוח האמריקאיות חשף מכשיר חדש שמשמש את גנבי הרכב שבאמצעות תכסיס פשוט מצליחים לגנוב רכבי יוקרה חדשים (בטיחות, רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום מתוך יוטיוב - InsuranceCrime)

הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה אבטחת הרכבים אך מתברר כי גם הגנבים משפרים את יכולותיהם באופן משמעותי מאד.

אחרי שאירעו בארצות הברית מספר פריצות לכלי רכב, הצליחו חוקרים להשיג כמה סרטונים של מצלמות אבטחה קרובות, בהם נראה בבירור שהגנבים עשו שימוש במכשיר מסתורי ולא מוכר עד עכשיו. עתה, חושפים החוקרים את המכשיר החדש, שמאפשר לפורצים פשוט להיכנס לרכב מבלי מאמץ, להניע אותו ולהסתלק מהמקום בקלות ובמהירות.
אחוזי הצלחה גבוהים מדי.

ארגון ה-NICB, שמשמש כזרוע החקירות של ארגון חברות הביטוח האמריקאיות, חשף מה שהוא מכנה מכשיר 'חדש ומסתורי', שמאפשר לגנבים לפרוץ לכלי רכב, להתניע אותם ולהיעלם תוך שניות, מבלי להשאיר עקבות.

הארגון הצליח להניח את ידיו על המכשיר, וערכו בדיקה מדגמית על 35 כלי רכב של יצרנים שונים. התוצאות היו מרשימות ומפחידות כאחד. מתוך כלל כלי הרכב, הבודקים הצליחו לפתוח את הדלתות ולהיכנס ל-19 כלי רכב, כלומר כ-54 אחוזים מהמדגם. מתוך 19 כלי הרכב האלו, הצליחו הבודקים להניע 18 כלי רכב, כלומר, כ-51 אחוזים מסך כלי הרכב.

החוקרים הצליחו לנהוג עם כל כלי הרכב שהם הצליחו להניע ולהגיע למחוז חפצם, כש-12 מכוניות הם הצליחו אף להניע מחדש, בעזרת המכשיר – כשהמפתחות הרחק משם. בין דגמי המכוניות שנצאו חשופים לשיטת גניבה זו גם כמה דגמים שנמכרים בישראל כמו למשל שברולט אימפלה, פולקסווגן ג'טה היברידית, טויוטה קאמרי ועוד.

המכשיר לא הגיע אמנם עדיין ככל הידוע לישראל, אך עצם המציאות של מכשיר כזה מעוררת דאגה בקרב חברות הביטוח בעולם.

על פי חוקרי הארגון האמריקאי, דרך הפעולה של הגנבים זהה והיא דורשת שיתוף פעולה של 2 גנבים, שאורבים לבעל רכב שמחנה את רכבו.

הגנב הראשון עובר ליד בעל הרכב, בשעה שזה לוחץ על השלט, כדי לנעול את הרכב. מה שבעל הרכב לא יודע הוא שהבחור שעובר לידו כביכול לתומו אוחז במכשיר שמשמש כמעין תחנת ממסר שקולטת ומשדרת את האות מהמפתחות שלו. הגנב השני שממתין בקרבת מקום אוחז בידו מכשיר נוסף, שקולט את האותות, ומתחיל לשדר אותם לרכב שנמצא ליד. בזמן שהקרבן כבר נמצא הרחק ממקום החניה, הגנבים נכנסים לרכב, מתניעים ונעלמים.

על פי הארגון, המכשיר עובד רק על מכוניות שכוללות נעילה מרחוק וכפתור התנעה, כלומר, לא כאלו שדורשות המצאות פיזית של מפתח פיזי בסוויץ'.

מתברר כי המכשיר פותח במקור על ידי מהנדסים, לצורך בדיקת חולשות במערכות אבטחה של מכוניות, אולם כמו שקורה לא פעם, הוא הגיע בסופו של דבר לידיים הלא-נכונות. על פי ה-NICB, המכשיר נרכש דרך מתווך אירופאי והועבר לארה"ב.

אם התעניינתם, מחירו של כל מכשיר כזה עומד על לא פחות מ-60 אלף דולר וכמובן שהוא לא נרכש בחנות לאביזרי הרכב הקרובה.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר