הנשיא הנבחר טראמפ נגד ה- F-35

הנשיא הנבחר בארצות הברית, דונאלד טראמפ, תקף בחריפות את יצרנית הנשק לוקהיד מרטין בעקבות העלות של מטוס הF-35 שמחירו "יצא משליטה", בעקבות הציוץ מניית החברה צונחת (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונאלד טראמפ, תוקף היום (שני) בחריפות את ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין בעקבות מה שהוא מכנה "יציאה משליטה" של תכנית ה- F-35. בציוץ ברשת החברתית טוויטר כתב טראמפ כי "תכנית ה-F-35 ומחירה יצאו משליטה. מיליארדי דולרים היו יכולים להיחכסך ונחסוך בהוצאות הביטחוניות לאחר ה-20 בינואר (תאריך השבעתו לנשיא ב.נ.)".

אין זו הפעם הראשונה בה יוצא הנשיא הנבחר נגד ענקית נשק אמריקאית, רק בשבוע שעבר תקף טראמפ את בוינאג וטען כי עלויות מטוס ה'אייר-פורס 1' החדש המתוכנן לנשיאים בעתיד, יצאו משליטה, טראמפ אז חתם את הציוץ וכתב "בטלו את המכירה!".

בעקבות הציוץ של טראמפ צנחה מניית לוקהיד מרטין בבורסה בניו יורק בשיעור של כ-2.8% בתחילת המסחר היומי בוול סטריט.

בלוקהיד מרטין הגיבו היום ואמרו כי "מטוסי F-35 הם מטוסים בעלי ערך גבוה". ג'ף בביון, מנהל תוכנית ה-F-35 שהגיע לישראל לכבוד טקס נחיתת המטוסים, הגיב גם הוא, ואמר: "אני מבין את החששות לגבי העלות היקרה. החברה השקיעה מיליוני דולרים כדי להוריד את עלות המטוס בכ-70% מאז תמחורו המקורי".

בתוך כך, הטקס המיוחד שיועד להתקיים הבוקר בבסיס נבטים בנגב לרגל הגעת זוג מטוסי כ_35-I הראשונים לישראל, נדחה עד לשעה 19:30 בעקבות סערה באיטליה שם נחתו המטוסים ביום שישי האחרון בדרכם לישראל.

ה-F-35 נחשב בעיני רבים כמטוס הקרב המתקדם ביותר שיוצר על ידי ארצות הברית ומיועד גם ליצוא, ומומחים מעריכים כי הוא יהיה מטוס הקרב המאויש האחרון בשירות המערב. למרות זאת במהלך העשור האחרון עלו טענות קשות נגד המטוס ונגד לוקהיד מרטין בין היתר בעקבות חריגות ענק מהתקציב שיועד למטוס בעת שזכה בפריוקט JSF.

מומחים מטעם הפנטגון מתחו ביקורת קשה על מחירו של המטוס לאחר שהוא יועד בין היתר להיות מטוס מוזל יחסית ו"רכיש" תקציבית על ידי חילות האוויר במערב. עוד עלו טענות על ביצועי המטוס, טענות שנדחו על ידי היצרנית כמו גם על ידי גורמים בחיל האוויר האמריקאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר