הושגו הסכמות

פרסום ראשון: מוסדות הפטור והמוכש"ר יקבלו תקציב לפי ההסכם הקואליציוני

גפני ופרוש הגיעו להסכמה עם האוצר על יישום ההסכם הקואליציוני לתקצוב המוסדות החרדים. הכסף יועבר למוסדות גם בתשלומים רטרואקטיבים מתחילת שנת הלימודים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמוד תורה. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חשיפת כיכר השבת: יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש סיכמו עם משרד האוצר על יישום ההסכם הקואליציוני בנושא תמרוץ וטיפוח למוסדות הפטור והמוכש"ר. על פי הסיכום, משרד האוצר יעביר באופן מיידי את התקציב למוסדות המוכש"ר כבר כעת ובתשלום רטרואקטיבי מתחילת שנת הלימודים תשע"ז.

בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי מבדיקה שנערכה על ידי מספר מנהלי מוסדות נתגלה כי סעיפים רבים ומשמעותיים מן המחויבויות בהסכם הקואליציוני בתחום החינוך שניתנו לש"ס וליהדות התורה לא מיושמות.

אחת הדוגמאות שהובאה הייתה פניית יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לשר החינוך נפתלי בנט בתביעה להתקין מחדש את התקנות שביטל שר החינוך פירון ואשר ביטולן פגע בחינוך החרדי, בעיקר ביישום חוק נהרי אך לא רק, התביעה מתבססת על סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וש"ס שאליו מחויבת הממשלה ובין השאר על בסיסו הוקמה.

גם ביתר הסעיפים הנוגעים לחינוך בהסכמים הקואליציוניים נמצא כי משרד החינוך לא עומד בשורה ארוכה של סעיפים שעוגנו בהסכמים. אחד הסעיפים שאמנם תוקנו לשנת הלימודים הקודמת הוא שעות התמרוץ והטיפוח שמשרד החינוך הודיע לאחרונה על ביטולם בשנית בדיוק כמו בתקופת פירון, זאת למרות סעיף מיוחד בהסכם הקואליציוני המחייב את הממשלה להחזיר את המצב לקדמותו , כמצב שהיה בתקציב שנת 2012 כך שכל גזירות פירון יבוטלו.

לאור כך, התכנסו מנהלי מוסדות המוכר שאינו רשמי לכנס חירום אזורי באזור המרכז בכדי לדון בדרכי הפעולה כיצד להפעיל לחץ על חברי הכנסת והשרים של המפלגות החרדיות היכולים לתבוע ולקבל את מה שהובטח להם בדין בהסכמים הקואליציוניים.

בישיבה שנערכה הייתה תמימות דעים על כך שמוסדות המוכר שאינו רשמי - במצב גסיסה. "לא מתקבל על הדעת שעשרות אלפי תלמידי החינוך החרדי מקבלים 30% בלבד ממה שמקבל כל תלמיד אחר במדינה וזאת במוסדות המוכש"ר שמחויבים לעמוד ברמת לימודים ובדרישות המלאות של משרד החינוך", טענו המנהלים.

בסיום הישיבה, יצאו המנהלים בקריאה לחברי הכנסת והשרים החרדים לדאוג לכך שכבר בספר התקציב הצפוי להיסגר בימים הקרובים יהיה ביטוי ממשי למצוקת המוסדות. כמו כן, קוראים המנהלים לשר החינוך נפתלי בנט ליישם הלכה למעשה את הצהרותיו החשובות בדבר הדאגה לחינוך החרדי ולבחון את דרכי החישוב של 55% ו-75% של התקציב לצורך הגדרת תקצוב מוסדות הפטור ומוסדות המוכש"ר וכן את יישום כללי הדיווח הקיימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר