"הגיעו יהודים להתפלל, זו זכותם"

ראש עיריית ערד על חילול בית הכנסת: "מחאה לגיטימית"

בעוד השר ליצמן פועל למחאה כלל חרדית בכל הארץ בעקבות חילול בית הכנסת בערד, ראש העיר ניסן בן חמו מצדד בתושבים ואומר כי "התושבים מוחים על ההשתלטות בצורה לגיטימית" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניסן בן חמו (צילום: Talucho/Flash90)

במרכז המאבק מול הציבור החרדי בעיר ערד עומד מבנה בית הכנסת הגדול שלטענת ראש העיר ניסן בן חמו וגורמים נוספים השתלטו עליו החסידים "במרמה" ומאז נוהגים בו כבשלהם.

מנגד, בקהילה החסידית טוענים כי המבנה הינו של כולם וכי זכותם להתפלל בו. לטענתם, פועל ראש העיר ממניעים של שנאת חרדית זאת לאור עובדת היותו נציג מפלגת "יש עתיד".

"מטרתו להצר את צעדי הציבור החרדי אולם אנחנו נגדל ונפרח למרות הקשיים שהוא מנסה להערים עלינו", הם מבטיחים.

בשבועיים האחרונים עמד שוב בית הכנסת בחזית המאבק כאשר לטענת המתפללים הגיעו צעירים חילונים מוסתים בתפילת ליל שבת והפריעו לתפילה תוך חילול שבת בפרהסיה וחילול קדושת בית הכנסת.

הדבר הנורא גרם לעיתון "המודיע" לצאת בכותרת זועקת אמש על חילול הקודש ובהמשך לכינוס החירום בלשכתו של השר יעקב ליצמן, המוביל מחאה חרדית כלל ארצית בשיתוף כל הסיעות החרדיות.

בשיחה הבוקר עם "כיכר השבת" אומר ראש העיר ניסן בן חמו כי "כל המחאות לכאורה באות להסתיר את האמת הפשוטה: מדובר בזעקת הקוזק הנגזל של חסידי גור".

לדברי ראש העיר: "במשך חמש שנים מיררו החסידים את חייהם ותפילותיהם של תושבי ערד שנהגו להגיע בקביעות לבית הכנסת העירוני. הדברים הגיעו לשיא כאשר לפני כשנתיים חסידי גור בניצוחו של הרב ביאלוסטוצקי פרצו באלימות לבית הכנסת והשתלטו עליו וגירשו ממנו את התושבים הדתיים והחילוניים שאינם מהחסידות, כפי שמוכח בסרטון".

לטענתו, מאז פועלת העירייה לפינוי המבנה העירוני באמצעות בית המשפט וכי "התושבים מוחים על ההשתלטות בצורה לגיטימית".

בן חמו מוסיף ומדגיש כי כל התיאורים הציוריים על חילול הקודש הינם שקריים ומטרתם להתסיס את הציבור. "אני לא חושב שזה מאבק של כלל הקהילה החרדית בעיר ערד. אני דווקא מסתדר עם הספרדים ועם חסידי חב"ד. אגב קהילת גור עצמה נהגה בעימות אלים מול חסידי חב"ד וגירשו אותם מבית הכנסת כך שלהשתמש היום בחילול השם זה תירוץ שחוק", הוא אומר ומציין כי לדעתו אין שום סיבה להיכנע לא לכינוסים ולא למחאות.

"גם בליל שבת האחרון, הגיעו יהודים מכל הסוגים להתפלל, זו זכותם. זה בית כנסת הגדול של כולם ולא רק של קהילת חסידי גור", הוא מוסיף וטוען, "כל הדיבורים על זעקות והפגנות לא יביאו לשום תוצאה. זו עיר של חוק וסדר ומחובתי לדאוג לכלל הציבור תושבי העיר דתיים לצד חילונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר