תוצאות סופיות

הסתיימה הספירה החוזרת: טראמפ ניצח

לאחר שבועות של טענות בדבר זיופים הסתיימה הספירה החוזרת בויסקונסין בה הוכח שוב שטראמפ הוא המנצח הגדול כשהוא אף מגדיל את מספר הבוחרים בו בכמה מאות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר סיום הספירה החוזרת של קולות הבוחרים במדינת ויסקונסין, התברר אמש (ב') באופן סופי כי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ שמר על ניצחונו ועל האלקטורים שבהם זכה, מה שהוציא לחלוטין את העוקץ מהטענות בדבר זיוף תוצאות הבחירות.

לאחר הספירה החוזרת של כשלושה מיליון הקולות, טראמפ גבר על קלינטון בכ-23 אלף קולות. מדובר בתוצאות זהות כמעט לחלוטין לתוצאות הקודמות - הבדל של 0.06 אחוז, או 131 קולות, שנוספו לטובתו של טראמפ. הנשיא הנבחר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התוצאות הסופיות הגיעו ונחשו מה - קיבלנו עוד 131 קולות. הדמוקרטים ומפלגת הירוקים יכולים עכשיו לנוח. הונאה!".

התוצאות סתמו את הגולל על מאמציה הנואשים של מועמדת מפלגת הירוקים במדינה, ג'יל שטיין, להביא לשינוי תוצאות הבחירות דרך ביצוע הספירה החוזרת בוויסקונסין. בקשותיה לקיים הצבעות דומות בפנסילבניה ובמישיגן נדחו. בכל המדינות הללו, שהיו קריטיות לנצחונו של טראמפ, שטיין זכתה בכאחוז אחד מן הקולות בתום ספירתם.

שטיין שגייסה כעשרה מיליון דולר לעניין, ביקשה לקיים את ההצבעות בתואנה כי מכונות ההצבעה במדינות אלו רגישות לפריצה אלקטרונית, אך אמרה לאחר מעשה (או יותר נכון כישלון) שמטרת הספירה החוזרת לא הייתה שינוי תוצאות הבחירות, אלא להחזיר את אמון הבוחרים במערכת ההצבעה על ידי אימות התוצאות.

סופרים מחדש במישיגן (שאטרסטוק)

המועמדת היהודייה גייסה כאמור, מיליוני דולרים בקמפיין מקוון שהשיקה משום שעל פי חוקי ארצות הברית, הגורם שמבקש לערוך ספירה חוזרת צריך להיות זה שמממן את עלות ספירה זאת. קלינטון עצמה סירבה בהתחלה להיות חלק מהתהליך אך לאחר מכן מקורביה צידדו בעניין וטענו כי יש צורך לספור מחדש את הקולות.

בפנסילבניה, שבה נדתחה בקשת שטיין לספירה חוזרת, הסתיימה הספירה שנמשכה שבועות. על פי התוצאות, טראמפ גבר על קלינטון בכ-44 אלף קולות מסך שש מיליון קולות הבוחרים - פחות מאחוז אחד של קולות המצביעים. במישיגן טראמפ גבר על קלינטון בכ-11 אלף קולות.

בסך הכללי קלינטון הובילה על טראמפ בסך קולות הבוחרים בפער של כשני מיליון קולות, אלא שמערכת הבחירות האמריקאית עובדת בצורה שונה וטראמפ קיבל 306 אלקטורים (מול 232 של קלינטון) הרבה מעבר לכמות הנדרשת (270) כדי לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר