ביקורת: מדוע לא הוזעק צוללן לקשיש שרכבו הוצף?

חילופי האשמות בין המשטרה לכיבוי האש בנוגע לאחריות להפעלת צוללן במנהרה שהוצפה היום בחיפה. במשטרה טוענים כי על כיבוי האש היה לבדוק את המכוניות (חדשות, בארץ)

הצפה. ארכיון (צילום: Edi Israel/Flash90)

לאחר איתורו של הנהג בן ה-74 שמת לאחר שמכוניתו הוצפה היום (שלישי) במנהרה בחיפה, כעת בודקות הרשויות מדוע לא הוזמן צוללן למקום מיד עם הגעת כוחות הביטחון והחילוץ. בשעות האחרונות נרשמו חילופי האשמות בין מערך הכבאות למשטרה בדבר האחריות על הזמנת צוללן שיסרוק את המכונית השקועה.

כבאות אומרים כי מי שהיה אמור לבדוק את רכבו של האיש הוא צוללן של המשטרה. מנגד, גורמים במשטרה אומרים כי אנשי הכיבוי לא הזמינו צוללן, ולכן מבחינת הכבאים, ברגע שהרכב נבדק ולא נמצא בו נהג - הם סיימו את החיפושים.

בשירותי הכבאות בחיפה מבהירים כי נערכה סריקה והצוות שהיה במקום סרק את המשאית שנהגה לא היה במקום ורכב נוסף. "הרכב היה מלא במים עכורים והכבאים לא מצאו בתוכו דבר. עדיין לא ברור אם מדובר ברכב של הנהג שטבע למוות".

הקשיש נמצא לבסוף במכוניתו ללא רוח חיים כשבגדיו רטובים. לפי שעה, לא נקבע אם הוא מת כתוצאה מהיפותרמיה (איבוד חום הגוף) או כתוצאה מחנק-טביעה. גופת הקשיש הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך קביעת סיבת המוות. בהתאם לתוצאות יקבע האם יש מקום לפתוח בחקירה.

החיפושים אחרי המנוח החלו לאחר שלא הגיע לעבודה ואשתו דיווחה על היעדרותו. במשטרה פתחו בחיפושים אחריו וסיפרו כי כל כלי הרכב ששקעו במנהרה נבדקו, אולם הנעדר לא התגלה משום ששכב במושב האחורי. רק אחרי שצוותי העירייה שאבו את המים במקום, התגלה האיש כשהוא מחוסר הכרה. במשטרה אומרים כי האחריות לסריקה וחילוץ לכודים היא של שירותי כיבוי אש.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "במעבר התת קרקעי מוצבות משאבות, שלא הצליחו לנקז את כמות המשקעים החריגה שירדה בשעות הלילה. עם קבלת הדיווח, נחסם המעבר על ידי ניידת למעבר כלי רכב. עיריית חיפה משתתפת בצערה של המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר