צפו: אמן מחשמל חתיכות עץ ומוציא יצירות מופת

אמן קנדי מצא דרך מקורית ומהפנטת להפוך חתיכות עץ רגילות ליצירות מופת יפהפיות שנראה כאילו עבדו עליהן כמה שעות טובות. איך? הוא מחשמל אותן (עיצוב, סטייל)

אמנות מהפנטת (צילום: מתוך היוטיוב של BoredPandaArt)

פול למיסקי הוא אמן קנדי שמתמחה בעץ ויצירת ריהוט בעיצוב אישי בעבודת יד, הכולל שולחנות אוכל ייחודיים, כיסאות נדנדה, לוחות הגשה ועוד. לאחרונה, סרטון שלו הפך לוויראלי - ואחרי צפייה אחת תבינו מיד למה.

למיסקי משתמש בחשמל כדי "לחשמל" את חתיכות העץ איתן הוא עובד והן נחרכות באופן אמנותי כל כך, כאילו ישב אדם מוכשר ועמל על ציור עצים עתירי ענפים בדיוק רב.

בעזרת מכשירים שפורקים אנרגיית חשמל על העץ יוצר למיסקי עיטורים עדינים ומלאי פרטים, המכונים 'דמויות ליכטנברג' - ויש להן הסבר מדעי.

בשנת 1777, הפיזיקאי הגרמני פרופסור גיאורג ליכטנברג חשף תגלית מרתקת: כשאבק נפגש בצלחות טעונות חשמלית, נוצרות "דמויות" בצורת עץ או שיח שלדבריו, הראו את תנועתו של השדה החשמלי. כיום, הגיע המדע למסקנה כי ההסתעפויות האלה יכולות להיווצר גם כאשר התפרקות חשמלית במתח גבוה עוברת על פני חומר או שטח כלשהו.

אגב, מעניין (וקצת מצמרר) לדעת שעיטורים דומים התגלו גם על גופם של אנשים שחטפו מכת ברק. לדוגמה, גבר בן 54 שנפגע מברק הובהל לבית החולים ושם התגלו ההסתעפויות על זרועו, גבו ורגלו, כך תיאר מגזין הרפואה של ניו אינגלנד. הסימנים, אם תהיתם, אינם כואבים ונעלמו לאחר יומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר