לקראת ההכרעה בעתירה

נשות הכותל החרדיות בפניה לבג"ץ: 'צרפו אותנו כמשיבות'

שבועות ספורים לפני הכרעת בג"ץ, נשים חרדיות דורשות להצטרף כמשיבות. "לא יתכן שבחסותו של בית המשפט העליון קומץ של כמה נשים ישנה את דמותו של הכותל" אמרה יוזמת הפנייה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחאה חרדית נגד נשות הכותל (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

פרסום ראשון: שבועות ספורים לפני הכרעת בג"ץ בעתירה שהגישה עמותת "מרכז צדק לנשים" בה הן דורשות לאפשר הכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל, ארגון "נשים למען הכותל" בראשו עומדות נשים חרדיות הגיש לבג"צ בקשה דחופה לאישור כניסת הארגון כמשיבה בעתירה, ובמקביל להכניס את הרבנים הראשיים כמשיבים.

לאה אהרוני, מיוזמות הפניה לבג"צ, אומרת היום ל'כיכר השבת' כי: "לא יתכן שבחסותו של בית המשפט העליון קומץ של כמה נשים ישנה את דמותו של הכותל תוך פגיעה בזכויותיהן וברגשותיהן של מאות אלפי נשים הפוקדות את הכותל דרך קבע ומבלי שקולן של המתפללות ישמע בעתירה. נשות הכותל פועלות בחסות הרפורמים כדי לקעקע את דמותו של הכותל והיהדות בכלל".

"אחרי שהרפורמים עשו שמות ביהדות ארה"ב", מאשימה אהרוני "הם מנסים לייבא את הכישלון הזה גם לארץ. לא ניתן לזה לקרות. בימים אלה נדונה העתירה של "נשות הכותל" לאפשר להן להשתמש בספרי התורה שברחבת הכותל ולהכניס ספרי תורה פרטיים לעזרת הנשים ברחבת הכותל".

במכתב שנשלח לרבנים הראשיים נכתב: "כמובן, קבלת העתירה תהווה פגיעה חמורה במסורת הנהוגה בכותל מדורי דורות, ובתוך כך תפגע קשות בזכויותיו וברגשותיו של קהל מתפללים ומתפללות עצום המבקש לשמור על מסורת התפילה באתר הקדוש".

"הח"מ נמנית על מקימות ארגון "נשים למען הכותל". בארגון חברות נשים מהארץ ובחו"ל, והוא פועל למען זכויותיהן של מאות אלפי הנשים המתפללות לאורך ימות השנה בכותל המערבי, אשר מבקשות לשמור על ארחות התפילה המסורתיים הנוהגים בו מדורי דורות".

"על רקע זה הגשנו - תשע חברות בארגון "נשים למען הכותל" - בקשה להצטרף לעתירה ולהגיש תשובה לה. בין היתר בדעתנו לטעון, אם נצורף להליך, כי על פי דין - בית המשפט לא קונה סמכות לדון בעתירה, וכי אין כל שחר לטענות העותרות בדבר אפליה מגדרית בכותל. העתק בקשת ההצטרפות מטעמנו מצורפת למכתב זה".

"הרבנות הראשית לא צורפה כמשיבה לעתירה זו. אנו סבורות כי נוכחותה של הרבנות הראשית כמשיבה לעתירה הכרחית. עמדתה של הרבנות הראשית, כסמכות הדתית העליונה במדינה, חייבת להישמע בכל הנוגע לסדרי התפילה בכותל".

"זו זכותה של הרבנות הראשית וגם חובתה כלפי המוני בית ישראל, המצפים ממנה להיאבק על שמירת קדושתו של הכותל. יצוין, כי עד עתה משיבי המדינה בעתירה נתלו במתווה הכותל ולא הביעו עמדה לגוף העניין".

"אין, כמובן, כל ערובה שבית המשפט יואיל להמתין למימוש המתווה, במיוחד כאשר העותרות בעתירה דנן לא מקבלות אותו. אך אם אמנם - כפי שמתפרסם בימים האחרונים - מתווה הכותל לא ימומש, הרי שלכאורה, על פי פסיקה קודמת, לנשות הכותל תהיה אפשרות לקיים טקסיהן בכותל, ברחבה ההיסטורית".

"במקרה כזה, להשמעת עמדתה המקצועית הברורה של הרבנות הראשית במסגרת העתירה דנן, קיימת חשיבות מכרעת. לאור כל האמור, אנו מבקשות כי הרבנות הראשית תפעל להגשת בקשת דחופה להצטרפות לעתירה שבנדון" נאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר