נבלני, מתנגדו של פוטין - הודיע על התמודדות לנשיאות

איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני הודיע כי יתמודד בבחירות הבאות ברוסיה על תפקיד הנשיא. נבלני יצא לא אחת חוצץ נגד פוטין בטענה לשחיתות בממשל (חדשות, בעולם)

אלכסיי נבלני (צילום: שאטרסטוק)

אלכסיי נבלני, יריבו המושבע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2018. בסרטון שפרסם אמר נבלני: "אשתתף במירוץ לתפקיד נשיא רוסיה".

נבלני בן 40 הוא איש האופוזיציה הבולט ביותר נגד הנשיא פוטין וממתנגדיו הגדולים ולא אחת האשים את פוטין ואת אנשיו בשחיתות. נגד נבלני עומדים כתבי אישום בגין שחיתות. כתבי אישום שלטענתו נתפרו נגדו לאחר שהביע התנגדות נחרצת לנשיא הרוסי.

נבלני הודיע שאם ייבחר לתפקיד הנשיא יפעל לחלוקה שונה ושוויונית יותר של נכסים, יילחם בשחיתות, יגביר את ההשקעה בחינוך ובבריאות, יערוך רפורמה במערכת המשפט ויפחית את המעורבות הרוסית במלחמות מעבר לים.

כלי התקשורת המקומיים ברוסיה המביעים תמיכה לא נסתרת בנשיא פוטין בחרו כמעט שלא לסקר את הודעתו של נבלני, פרשנים טוענים כי ההודעה של איש האפוזיציה על התמודדותו בבחירות מציבות את הנשיא הרוסי בפני מלחמה לא קלה.
נבלני, עורך דין במקצועו עומד בראש "הקרן למלחמה בשחיתות", שפרסמה תחקירים על מעשי שחיתות של אנשי ממשל התחקירים פורסמו בבלוג באינטרנט שהקים.

ב-2013 הוביל נבלני קמפיין מימון המונים שמטרתו הייתה לקרוא תיגר על סרגיי סוביאנים – ראש העיר המכהן של מוסקבה, התומך בפוטין – בניסיון להביס אותו בבחירות לראשות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר