מינוי שופטים

עימות חריף בין ח"כ אילטוב לשופטת נאור

חבר הכנסת רוברט אילטוב ביקש לפגוש את השופטים לפני בחירתם בוועדה כדי להכיר אותם טוב יותר אך נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור התנגדה נחרצות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עימות בין חברי הכנסת לבין נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור בשל בקשתם של חברי הוועדה למינוי שופטים להיפגש עם המועמדים לשפיטה.

הדברים נחשפו כאשר פרוטוקול חסוי מהוועדה נחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ובו התקיים וויכוח חריף בנושא בין ח"כ רוברט אילטוב לבין השופטת נאור.

בוועדה לבחירת שופטים יש תשעה חברים: שני נציגים לכנסת, שני נציגים לממשלה, שלושה נציגים לבית־המשפט העליון ושני נציגים ללשכת עורכי־הדין. בעוד שהמועמדים לשפיטה בבית־המשפט העליון מוזמנים להליך של שימוע בפני הוועדה, המועמדים לערכאות האחרות אינם מופיעים בפניה והם נבחרים על סמך קורות החיים שלהם ונתונים אחרים אודותיהם.

בדיון שנערך בוועדה לפני כחודשיים מחה אחד מנציגי הכנסת, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), על כך שנשיאת בית־המשפט העליון, מרים נאור, אסרה על הפוליטיקאים בוועדה להיפגש עם המועמדים לשפיטה.

אילטוב טען כי הוא מעוניין לפגוש את השופטים כדי לדעת את מי הוא ממנה ואמר כי אין בכך בעיה משפטית. השופטת נאור התנגדה נחרצות וטענה כי זה בעייתי

שרת המשפטים איילת שקד, צידדה בדעתו של אילטוב וטענה כי יש בכך מין ההיגיון אך השופטת נאור טענה כי אין זה מן הראוי ששופטים יפגשו פוליטיקאים מחוץ לוועדת המשנה שאמורה לטפל במיון השופטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר