יש כבוד: קבלת הפנים לנתניהו בקזחסטן. צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל בכבוד רב בארמון הנשיאות בקזחסטן - מדובר בביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי. לאחר מכן נועד עם נשיא קזחסטן. צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, עומר מירון- לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבל בארמון הנשיאות בקזחסטן - מדובר בביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה זו. רה"מ נתניהו נפגש בארבע עיניים עם נשיא קזחסטן נורסולטן נזרבייב ולאחר מכן קיים פגישה מורחבת.

המדינות חתמו על הסכם מחקר ופיתוח, הסכם תעופה, הצהרה על הקמת מאגד חקלאי, שיתוף פעולה בתחום החקלאות והסכם נציבות שירות המדינה. עוד סוכם על צוותים ללמידת פיתוח הייטק, טכנולוגיה וביטחון.

ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרות משותפות עם נשיא קזחסטן: "הנשיא, תודה רבה לך על מילותיך החמות. זוהי זכות עבורי להיות ראש הממשלה הראשון של ישראל המבקר בקזחסטאן. אנו מגיעים לכאן בשעה שקזחסטאן מציינת 25 שנות עצמאות. אנו מברכים אתכם על הישגיכם המדהימים. הסתכלו סביבכם וראו אומה חדשה שקמה מהאדמה, ואני מעריך ומשבח אתכם על כך שפניכם אל העתיד".

נתניהו הוסיף: "אתה אומר שהדבר החשוב ביותר הוא לקחת כלכלה גולמית ולהצעיד אותה קדימה, ואנו מאמינים שזוהי משימה שבה נוכל לשלב ידיים ולעשות דברים רבים יחד. עד לאחרונה לא התברכנו במשאבי טבע גולמיים, אך לאחרונה גילינו גז בים. אדוני הנשיא, אני נוהג תמיד לחשוב על ישראל כיצואנית אנרגיה. עכשיו זאת עובדה, אבל לפני כן היה עלינו לייצא דברים אחרים, וכעת אנו בעמדה מצוינת של מדינה המחזיקה הן במשאבי טבע והן במשאבים ידי אדם, מה שמאפשר זיווג מושלם בין מה שאתם מנסים לעשות כאן ומה שאנחנו עושים שם".

"אני מבקש לשבח אותך על הסובלנות שלך כלפי יהודים. זה משהו שיהודים כאן חשים בו וגם יהודים שהגיעו מקזחסטאן לישראל מעריכים עמוקות. אתה צודק, הם מהווים גשר אנושי, אבל הם גם שגריריך הטובים ביותר. הם מדברים בחום רב על קזחסטאן ועל היחס כלפי כל הדתות כאן".

בסיום דבריו פנה נתניהו: "בהקשר זה, אני מבקש מהנשיא נזרבייב לתמוך במועמדותה של ישראל למושב במועצת הביטחון. אתה יודע שאנחנו תמכנו במועמדותה המוצלחת של קזחסטאן למועצת הביטחון. כעת, אם אתם רוצים לראות שינוי אמיתי בעולם, תארו לעצמכם את מדינת ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. זה שינוי, וזה אמור להיות ב-2019 ואני חושב שזה אפשרי, ובעזרתך ניתן יהיה להגשים זאת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר