הדרת חרדים

מצוקת הדיור בירושלים: חברי ש"ס ויהדות התורה יתכנסו לישיבת חירום

חברי סיעות "יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים, יתכנסו ביום שני לישיבת חירום, לדיון בנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי בעיר, והדרת החרדים מתוכניות הבינוי המתגבשות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בניה בשכונת רוממה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חברי סיעות "יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים, יתכנסו ביום שני הבא לישיבת חרום, לדיון בנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי בעיר, והתוכניות לבינוי המתגבשות, כולל מול משרד השיכון, ואשר מדירות את הציבור החרדי.

בקרב נציגי סיעות יהדות התורה וש"ס בעירייה, שורר כבר זמן רב מרמור על כך שתוכניות בינוי גדולות לציבור החילוני, בהיקפים של אלפי יחידות דיור, מקודמות ויוצאות לדרך בקצב מזורז, בעוד בינוי לציבור החרדי כמעט ולא קיים באופן משמעותי.

לדברי גורמים חרדיים בעירייה, מצוקת הדיור בציבור החרדי בירושלים חריפה ביותר. זוגות צעירים רבים מתגוררים במחסנים שהפכו לדירות, או ביחידות דיור קטנות שלא מאפשרות חיים נורמליים, ופרונות דיור של ממש, בהיקפים גדולים שיתנו מענה אמיתי וכולל, לא נראים באופק.

לעומת זאת, בכל מה שקשור לציבור הכללי, מקדמים תוכניות בניה רבות ונרחבות, מגדלים של 20 ו-30 קומות הכוללים מאות ואלפי יחידות דיור, והכל באיזורים שאינם חרדים ובתוכניות שאינן מתאימות למגורים לציבור החרדי.

באחרונה התבשרו נציגי הציבור החרדי בעיריה על הסכם גג המתגבש בין משרד השיכון ועירית ירושלים לבנייה של 15,000 יחידות דיור. הנציגים החרדים לא שותפו במגעים החשאיים שהיו בנושא, וכנראה לא במקרה. גם פניות שלהם כעת לקבל טיוטא של ההסכם, נתקלה בסירוב, ולא במקרה. ההסכם כולל בינוי רק עבור הציבור הכללי, ומדיר לחלוטין את הציבור החרדי.

בשל כך שיגרו יושבי ראש סיעות יהדות התורה וש"ס בירושלים, צביקה כהן, אליעזר ראוכברגר ויעקב הלפרין, זימון דחוף לכל חברי הסיעות ליום שני הקרוב אחר הצהריים, תחת הכותרת: ישיבה דחופה בנושא דיור לציבור החרדי, כדי לדון בנושא ולקבל החלטות מעשיות.

בהודעה שנשלחה על ידי יושבי ראש הסיעות לכל הנציגים הודגש כי "בשל החשיבות העליונה של הנושא מבקשים מכל החברים להשתתף בדיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר