בעקבות "כיכר השבת"

170 ילדים כבר לא יסבלו: הוצבו גנרטורים בתלמוד תורה

במשך שלושה חודשים, 170 ילדים למדו בחושך ובקור - ללא חשמל. הבוקר - לאחר חשיפת "כיכר השבת" - בפעילות צוות לשכת יו"ר ש"ס השר דרעי הוצבו גנרטורים לטובת הילדים (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגנרטור בתלמוד תורה, הבוקר (באדיבות המצלם)

בעקבות "כיכר השבת": לאחר שלושה חודשים בהם 170 ילדים ספרדים למדו ללא תאורה וחימום בתלמוד תורה 'בני אברכים' בשכונת נווה יעקב בירושלים, הוצבו הבוקר (רביעי) גנרטורים שיספקו חשמל לתלמידים בחודשיים הקרובים, וזאת בעקבות חשיפת "כיכר השבת".

עוד בנושא:

צוות לשכתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ומחזיק תיק חינוך חרדי בעירייה צביקה כהן, הגיעו הבוקר בכדי לפקח מקרוב ולבדוק שהדברים אכן בוצעו ושסוף סוף התלמידים יוכלו ללמוד עם תאורה וחימום לאחר שסבלו מהקור הירושלמי.

הבוקר התראיין השר דרעי לדוד חכם ב'רשת מורשת' וסיפר על העובדה שהנושא טופל בעקבות פעילות לשכתו ושיבח את מערכת "כיכר השבת" שחשף את הסיפור והביא לפתרון המצוקה: "כיכר השבת עשו עבודה טובה, אני חייב לומר שזה שהם הפיצו את הדבר הזה הם עזרו לילדי ישראל, כל הכבוד".

הכותרת ב"כיכר השבת", אתמול

כזכור, אתמול חשף "כיכר השבת" כי בתלמוד התורה הספרדי האשימו את אנשי תלמוד התורה 'קהילת קמניץ' בהתנכלות מתמשכת, גם על רקע עדתי וגם כחלק מניסיון להשתלט על המבנה. מנגד, בתלמוד תורה קמניץ מכחישים את הטענות וטוענים כי הנהלת 'בני אברכים' חיברו חשמל בצורה לא חוקית המסכנת את התלמידים במבנה כולו.

בשיחות עם "כיכר השבת" האשימו בתלמוד התורה הספרדי בצורה ברורה כי מנהלי החיידר האשכנזי 'קהילת קמניץ' מנתקים להם את החשמל במזיד, קורעים את הכבלים ועושים הכל בכדי להתנכל אליהם - כאשר בינתיים מי שסובלים מכך אלו 170 ילדים, בני הציבור הספרדי, שלומדים בחושך וללא חימום בקור הירושלמי.

סגן ראש העיר צביקה כהן ומנהל התלמוד תורה הרב מרדכי תמים, הבוקר

לטענתם, מנהלי תלמוד התורה האשכנזי אמרו להם בצורה מפורשת: "לא יהיה לכם חשמל עד שתוותרו על כיתות, תוותרו לנו על מספר כיתות ובעיית החשמל תסודר מיידית".

איך זה קשור לנושא העדתי, שאלנו, ואלו השיבו: "הם אמרו לנו שהם רוצים שכונה של אנ"ש, שלהם, האשכנזים. אמרו לנו שהעובדה שתלמוד התורה שלנו גדל, גורמת לספרדים להישאר בשכונה, 'שילכו לשכונה אחרת' הם אמרו לנו".

לדברי ההנהלה הספרדית: "ביקשנו מהם שנפריד את ארון החשמל, שיהיה לנו שעון נפרד, אבל הם לא הסכימו, עד שנוותר להם על כיתות. הם רוצים להשתלט על המבנה, שיהיה רק של האשכנזים. והילדים כאן סובלים, לומדים בקור ובחושך. אנחנו לא יכולים לוותר, איפה ילמדו התלמידים? ברחוב?".

המבנה (צילום: גוגל מפות)

מנגד, בתלמוד התורה קמניץ מציגים תמונה שונה לחלוטין. לדבריהם: "ת"ת קהילת קמניץ הינה עמותה פרטית המשויכת למוסדות הפטור, וכידוע במוסדות הפטור תשלום חשבון החשמל הוא על חשבון הת"ת ללא שום מימון חיצוני".

"לצערנו", אומרים ב'קמניץ', "ת"ת בני אברכים התחברו בגניבה לכבל החשמל של הת"ת, והגרוע מכך שהחיבור נעשה בצורה פיראטית ומסוכנת, תוך חיתוך כבל של 100 אמפר (מצורף תמונה המעידה על כך), דבר המהווה סכנת חיים מוחשית לתלמידי שני המוסדות". יתרה מכך, הם מספרים כי "בעקבות כך הוגשה גם תביעה בבית דין על היזק ושימוש בחשמל של הת"ת תקופה ממושכת, דבר המהווה גניבה לשמה".

באשר לטענות על אפליה עדתית, דוחים בתלמוד תורה את הטענות ואומרים: "מיותר לציין כי חשיבותו של הציבור הספרדי בשכונה חשובה, וצר לנו על הצגת נושא כל כך מהותי, בצורה מסולפת, מכוערת ונבזית, תוך הצגת טיעונים שקריים ועובדות שלא היו ולא נבראו, ואינם אלא פרי דמיונו של מי שאמרם".

כאמור, כעת הושג פיתרון, ולראשונה אחרי שלושה חודשים, התלמוד תורה חובר לחשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר