גזענות בוטה

המשכיר לשוכר: "אתם בוזגלו או אייזנבאך?"

מירי, אשת אברך מפתח תקווה הופתעה לגלות כי בעל הדירה אינו מוכן שתבוא לראות את הדירה על מנת לשכור אותה כי איננה אשכנזיה • האזינו לשיחה המזעזעת (חדשות חרדים)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם בוזגלו או אייזנבך? כך נשאלה אשת אברך מפתח תקווה ובעצמה ראש ארגון המעניק סיוע לניצולי שואה שביקשה לשכור דירה בעיר.

איציק ומירי (השמות האמיתיים שמורים במערכת) הם מה שנקרא בני תורה - הוא אברך כולל והיא עובדת סוציאלית העובדת בבתי יעקב בעיר פתח תקווה. בשעות הפנאי עוסקת מירי בעמותה שהקימה עם כמה מחברותיה - עמותה המסייעת סיוע נפשי לניצולי שואה ולילדים ממשפחות חד הוריות.

בתקופה האחרונה חיפש הזוג דירה מרווחת בשכונת הדר גנים בפתח תקווה. במשגרת חיפושיהם התקשרו למודעה שפורסמה בעיר ומצאה חן בעיניהם. בשיחה עם השוכר נשאלה מירי האם - לא פחות ולא יותר - היא בוזגלו או אייזנבך כלומר האם היא ספרדייה או אשכנזייה.

לטענת השוכר בעל הבית לא מוכן להשכיר את הבית לספרדים ועל כן אם היא ספרדיה זה מיותר שהם יגיעו לראות את הדירה. משסירבה לענות מה שם משפחתה אמר לה השוכר כי הוא מבין מי היא וכי הוא לא יראה לה את הדירה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר איציק כי הוא למד בישיבות ליטאיות ומימיו לא חווה השפלה כזו. "אנחנו בני תורה ובית שבו התורה היא היא שמכווינה את דרכנו - לא האמנתי שסיפורים כאלו אכן קיימים. אשתי עובדת גם עם משפחות מהציבור הליטאי והחסידי לצד ניצולי שואה ומימיה לא חשבה על כך שהיא לא תתנדב אצלהם מכיוון שהם אשכנזים. החרפה הזו אינה דרכה של תורה" סיים את דבריו.

ומה אומר החוק: עורכת הדין ורד עובדיה אומרת לכיכר השבת כי: "בשנת 2011 עלתה הצעת חוק איסור הפליה בדיור שבאה לעגן בחקיקה איסור הפליה בהשכרה ומכירה של דירות מטעמי גזע, דת, קבוצה דתית, לאום והעדפות מיניות."

"הצעת החוק לא התגבשה לחוק ועל כן כפועל יוצא מכך נכון להיום, שוק השכירות אינו מוסדר בחוק ובעלי דירות יכולים לעשות ככל העולה על רוחם בשל חוק יסוד כבוד האדם וחירותו אשר מעגן את זכות הקניין ליתן לפרט לעשות כרצונו בקניינו לרבות להחליט למי להשכיר ולמי לא".

"למעשה אין תרופה בחקיקה הישראלית לא מהבחינה האזרחית ולא מההיבט הפלילי לעניין גילויי גזענות בין פרט לפרט. כמו כן יש לסייג: כי אם הסירוב יעשה בפומבי ובאופן שעלול להתפרש כמשפיל או מבזה יתכן וניתן יהיה לתבוע מכוח חוק לשון הרע".

את תגובת הדובר לא ניתן היה להשיג עד לשעת עליית הכתבה והיא תתפרסם כשתינתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר