החרדים יצביעו נגד התקציב?

סוער בעיריית ירושלים: הוועדה החליטה על סגירת הישיבה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה לדחות את בקשת ישיבת "יד אהרון" בשכונת רמות לשימוש חורג, ובכך להביא לסגירתה - בפועל. החרדים מאיימים להצביע נגד התקציב והגישו רוויזיה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר דיון סוער בהשתתפות חברי מועצה מכל הסיעות בעיריית ירושלים בראשות יו''ר וועדה מקומית לתיכנון ובניה מאיר תורג'מן באשר לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בראשה עומד הרב חיים קירזון, הוחלט לדחות את ה"בקשה לשימוש חורג". משמעות ההחלטה הינה סגירתה של הישיבה בפועל.

יצויין שההחלטה עברה לאחר שלמרות השתתפות חברי המועצה החרדיים הרי שדווקא שני נציגים דתיים מאיר תורג'מן ודב קלמנוביץ הצטרפו לחברי המועצה החילונים מסיעת התעוררות ולנציגות מרצ וקבעו כי הישיבה תיאלץ להיסגר.

יצויין כי בפני הנוכחים הופיעו נציגי המנהל הקהילתי החילוני בלבד זאת למרות שחברי המועצה החרדיים מחו שלא הוזמנו גם חברי המנהל הקהילתי החרדי.

שלמה רוזנשטיין, מחזיק תיק מנהלים קהילתיים, אמר לאחר הדיון כי "לאור התוצאות, אני קורא לחבריי בסיעות החרדיות שלא להצביע בעד תקציב העירייה עד להסדרת סוגיית המינהל הקהילתי בשכונת רמות. הדיון היום מביא לידי ביטוי את השערורייה ששמה מנהל קהילתי רמות אלון".

הדיון הסוער היום בוועדה

מיד עם סיום הדיון הגישו חברי המועצה החרדיים רוויזיה שהינה בעצם סוג של ערעור כאשר ההחלטה תצטרך להיות מובאת להצבעה במועצת העיר כשעל פי התקווה לא יתן ראש העיר ניר ברקת את ידו לסגירת הישיבה.

בסיום הדיון הוחלט כי יוקם צוות מיוחד שינסה למצוא פתרון עבור הישיבה. בצוות יהיו חברים יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, המשנה ליו"ר הוועדה יוסי דייטש וחבר הוועדה ישראל קלרמן.

כזכור, בתחילת חודש אלול, פקחים של עיריית ירושלים בליווי כוחות משטרה גדולים, ניסו לפרוץ לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בכדי לפנות את המבנה ולסגור את המקום - זאת בניגוד לצו מפורש שהוציאה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים.

הפשיטה הלא חוקית של העירייה (צילום: מצלמות אבטחה)

מדובר בווילה השוכנת ברחוב החורש בשכונת רמות ב', שנרכשה על ידי הישיבה הקטנה שבנשיאות הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרון.

על מנת לאפשר את קיום הישיבה במבנה הפרטי, נדרש רישיון לשינוי ייעוד המבנה משטח פרטי לשטח שישמש את המוסד. אלא שלמרות שהוגשה בקשה לעירייה וזו הייתה אמורה הייתה לדון בה, ברגע האחרון - באותם ימים - היא הוסרה מסדר היום. לטענת הישיבה, הסיבה להסרת הבקשה מסדר היום נבעה מכך שהעירייה הבינה כי לישיבה יש את הרוב הדרוש להעביר את האישור.

"מדובר באנטישמיות של ממש, שנובעת מתמיכתה של העירייה בקומץ תושבים חילונים בשכונה החוששים מהתחרדות האזור", אמרו בישיבה.

עיריית ירושלים פנתה למשרד החינוך וזה הוציא צו סגירה למקום. בתגובה, הישיבה פנתה לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים והציגה 1,200 חתימות של תושבי האזור שתומכים בקיום הישיבה.

הדיון הסוער היום בוועדה

השופטת תמר נמרודי קיבלה את טענות הישיבה, והוציאה צו מניעה נגד העירייה, אך למרות זאת העירייה ניסתה לפנות את הישיבה, בתחילת אלול, באמצעות פקחים וכוחות גדולים של המשטרה.

צוות הישיבה שנתקל בשוטרים החמושים, סרב לאפשר להם להיכנס לשטח הישיבה, זאת למרות איומי השוטרים לפרוץ למקום בכוח הזרוע. גם טענות צוות הישיבה כי מדובר בפריצה בלתי חוקית ובביזיון בית המשפט לא התקבלו, ורק לאחר כמחצית השעה כאשר מנהל מחלקת הפיקוח בעירייה הודה כי אכן ישנו צו מניעה נגד העירייה - האיום לפינוי מיידי הוסר.

היום כאמור החליטה העירייה לדחות את הבקשה לשימוש חורג, אך נכון לשלב זה, לאור הרוויזיה שהגישו הנציגים החרדים ובשל הוועדה שהוקמה למציאת פתרון, נראה כי הישיבה לא תיסגר באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר