לקראת משבר?

דרעי מאיים לפרק את הקואליציה אם קרן הארנונה לא תאושר

הקואליציה לקראת משבר? כך לפחות מאיים יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי. לדבריו, אם קרן הארנונה לא תאושר בוועדת הכספים - הוא יפרק את הממשלה ויקדים את הבחירות (חדשות)

יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

הקואליציה לקראת משבר? כך לפחות מאיים יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי. לדבריו, אם קרן הארנונה לא תאושר בוועדת הכספים - הוא יפרק את הממשלה ויקדים את הבחירות.

על פי הדיווח בדה מרקר, דרעי אמר את הדברים במהלך היום (רביעי) ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. זאת "על רקע ההתנגדות, בעיקר בליכוד, להנהגת קרן לתשלום הארנונה".

בדיווח נכתב כי: "יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), אמר בהתייעצות שהתקיימה בלשכתו של גפני שהוא כנציג ליכוד לא יסכים לפגיעה ברשויות שבראשן עומדים נציגי ליכוד. ראשי רשויות מהליכוד, בהם בני ביטון מדימונה ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, לוחצים על חברי הכנסת למנוע פגיעה ברשויות".

הפרשן הכלכלי של העיתון, צבי זרחיה, הסביר את משמעות 'קרן הארנונה: "היום משלמת המדינה ארנונה מופחתת בגין מוסדות ציבור לרשויות שהוכרו בשנות ה-50 כ"ערים קולטות עלייה" ובהן רמת השרון, מתוך היגיון שלערים אלה הוצאות רבות בגין קליטת העולים. מאז , התברר שערים רבות כבר אין בהן עולים רבים אבל המדינה משלמת להן ארנונה מופחתת".

"במסגרת חוק ההסדרים, הציע האוצר להקים קרן במשרד הפנים שמטרתה צמצום פערים בין רשויות מקומיות, בהתאם לקריטריונים שייקבעו על ידי שרי האוצר והפנים. האוצר הודיע לוועדה כי בשנים הקרובות ייגרע סכום מההקצבה לרשויות באופן הדרגתי. בליכוד מתנגדים לכך, ודורשים שלא לפגוע ברשויות מקומיות שראשיהן מהליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר