ערעור המשטרה נדחה והעצורים החרדים שוחררו

בית המשפט דחה את ערעור המשטרה על שחרור שמונה מהעצורים החרדים מההפגנה בקרית גת מול ביתו של רב העיר, הרב משה הבלין בנוגע לגיוס חרדים (חדשות, משטרה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: יעקב לדרמן פלאש90)

בית משפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (ד') את ערר המשטרה בעניין שחרור שמונת המפגינים החרדים שנעצרו שלשום, יום ב', בעת שהפגינו עם נוספים בקריית גת אל מול בית רב העיר, הרב הבלין. יחד עם זאת, קיבל בית המשפט את בקשת המשטרה להחמיר בתנאי שחרורם והורה כי הם יורחקו מהעיר קריית גת למשך 120 ימים, וכערובה לקיום תנאי זה יפקיד כל אחד סכום של 3,000 ש"ח.

במשטרה שבו והדגישו כי הם רואים בחומרה רבה כל גילוי אלימות, ביצוע עבירות פליליות והפרת הסדר הציבורי במסווה של קיום מחאה דמוקרטית.

כזכור, בליל יום שני הגיעו עשרות מפגינים חרדים תושבי ירושלים ובית שמש והחלו מפרים את הסדר מול בית הרב. בנוסף, גרמו מי מאלו נזק לרכבה של נהגת שחלפה במקום תוך שהלמו ברכב וככל הנראה אף ידו לעברו אבנים. באותו הערב נעצרו 13 מפגינים שלחלקם, 5, הוארך מעצר אתמול בבית משפט השלום באשקלון ביום אחד עד שלושה ימים. בשל החלטת בית המשפט לשחרר את השמונה הנוספים, הגישה המשטרה בקשת עיכוב ביצוע וערר לבית המשפט המחוזי כאמור.

בנוסף אליהם נחקר נהג האוטובוס, שהביאם למקום בגין קשירת קשר לביצוע עבירה פלילית. בסיום חקירתו שוחרר בתנאי הרחקה מהעיר קריית גת למשך 15 ימים ורכבו, האוטובוס עמו הגיעו המפגינים, נתפס על ידי המשטרה. מדובר בתקדים מוזר מאד, שכן הנהג אינו קשור ישירות למפגינים ובסך הכל ביצע נסיעה אליה הוזמן ונראה שמדובר בהתנכלות ובריונות בחסות החוק שהמשטרה מפעילה שלא במקום הנכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר