המאבק על ערד

היסטוריה: ליצמן הגיע להתייעצות בבית הגראי"ל שטיינמן

ביקור נדיר בבית מרן הגראי"ל שטיינמן בעקבות המאבק הגוראי בערד: שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע להתייעצות בבית מרן ראש הישיבה סביב דרכי הפעולה האפשריות. צפו בתמונות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

היסטוריה. שר הבריאות יעקב ליצמן נכנס הערב (רביעי) להתייעצות עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, זאת בשל האירוע הקשה שארע בבית הכנסת בערד.

מדובר בצעד חריג יחסית מבחינתו של השר ליצמן שבמשך מספר שנים לא הגיע אל הבית בחזון איש 5 זאת על רקע המתיחות הדדית ששררה בין הציבור הליטאי לחסידות גור.

בחודש אלול האחרון הופשרו היחסים, כאשר מרן ראש הישיבה הגיע במפתיע להשתתף בשמחת נישואי נכד הרבי מגור בירושלים - התפתחות שנחשפה בכיכר השבת. לאחר מכן, נערך ביקור גומלין של האדמו"ר בביתו של מרן ראש הישיבה אולם ללא הדרג הפוליטי.

הערב, על רקע המאבק החסידי בערד, הגיע השר ליצמן כשליחו של הרבי מגור אשר רואה בפרובקציה שנעשתה בערד במהלך השבתות האחרונות מעשה חמור שיש להקים עליו קול מחאה וזעקה.

כפי שנחשף הערב ב"כיכר השבת", בשבוע הבא מבקשים עסקני החסידות לקיים מספר מעמדי מחאה בערים ירושלים, בני ברק ואשדוד. השאלה כעת היא העם הביקור הערב יסלול את ההסכמה הנדירה וקונצזוס חרדי סביב ההפגנה או שאולי דווקא בחסידות דור יסכימו להתפשר על מחאה מינורית יותר כדוגמת יציאה בקריאה משותפת של גדולי ישראל.

גורם ששהה בפגישה אומר ל'כיכר השבת' כי מרן ראש הישיבה שמע בכאב את מה שקרה בערד ודיברו על הערים המעורבות הנוספות שיש בהם מגמה של ראשי ערים להצר את רגליהם של הציבור החרדי. הגורם מוסיף ואומר כי סוכם שישקלו את דרכי הפעולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר