הפתרון - ניו יורק

חשש בליקווד: ניו ג'רזי תאסור חתונת קטינים

"אולי לליטאים זה פחות מפריע, אבל על חסידים רבים - החוק החדש יטיל קושי" אומר אברך חרדי תושב לייקווד בהתייחסו לחוק החדש שצפוי לעבור בקרוב בסנאט בניו ג'רזי (מהעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חשש חרדי בליקווד: מדינת ניו ג'רזי עשויה להיות המדינה הראשונה בארה"ב שתאסור נישואין מתחת לגיל 18.

עד היום, בניו ג'רזי, כמו גם בשאר מדינות ארצות הברית, אפשרו לצעירים בני פחות מגיל 18 להינשא באם קיים אישור של הוריהם.

כעת, בשל שיתוף פעולה נדיר של חברי בית המחוקקים המקומי - הן אלו מהמפלגה הרפובליקנית והן אלו מהמפלגה הדמוקרטית - הוחלט להעביר חוק לבטל את הזכות להינשא לפני גיל 18 למרות אישור ההורים.

לדברי המחוקקים, החשש הוא שלעתים הילדים נאלצים להסכים לנישואין בשל לחצי המשפחה או הסביבה. ננסי מוניוז, מחוקק רפובליקני, אף טען כי נישואין שכאלו בגיל כה צעיר הינם פוטנציאל לאלימות במשפחה ולגירושין.

הדבר גורם כאמור לחשש בקהילה החרדית בניו ג'רזי, כאשר בין היתר רבבות צעירים מתגוררים בליקווד שבתחומי המדינה. "אולי לליטאים זה פחות מפריע אבל חסידים רבים - החוק החדש עלול להטיל עליהם קושי" אומר אברך המתגורר בעיר.

מנגד, טען גורם פוליטי כי הוא אינו רואה בכך בעייה, שכן רבים נישאים בניו יורק השכנה ובכלל בציבור החרדי אף פעם לא הקפידו שהחתונה הדתית תהיה תואמת לנישואים האזרחיים הרשמיים.

כך או כך, ההצעה אושרה בבית המחוקקים ברוב של 62 תומכים, 0 מתנגדים ו-7 נמנעים. כעת, השאלה שמעניינת רבים בניו ג'רזי היא האם החוק יעבור גם בסנאט והאם יקבל את אישורו של מושל המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר