בפעם הרביעית

מגזין פורבס: האיש החזק בעולם הוא פוטין

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין כבש בפעם הרביעית את פסגת הדירוג של המגזין האמריקאי. במקום השני, ניצב נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ. רה"מ נתניהו במקום ה-20 (מעניין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
המקום הראשון והשני (צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90, shutterstock)

זה כבר יותר מסתם חזקת שלוש פעמים: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נבחר בפעם הרביעית ברציפות על ידי המגזין פורבס לאיש החזק ביותר בעולם ב-2016. אל המקום השני מתוך 74 הגיע הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ.

"העמיק את ההשפעה הרוסית כמעט בכל מקום בכדור הארץ", נכתב על פוטין בנימוקים לבחירה דבר נכון אם מסתכלים על מעורבות רוסיה בלחימה בסוריה, בקשרים עם ישראל ומצרים ובזירות נוספות בהן עשו הרוסים התקדמות ממשית תחת שרביטו של פוטין שנהנה מאד מחולשתו היחסית של אובמה.

"ממולדתו, דרך סוריה ועד הבחירות לנשיאות ארה"ב, פוטין המשיך להשיג מה שהוא רוצה", נכתב, הנשיא בן ה-64 מתנהג בצורה "חסרת מעצורים" מול "נורמות קונבנציונליות בעולם והגדיל את שליטתו בשנים האחרונות".

למקום השני בדירוג הגיע כאמור הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, שזכה בתואר איש השנה של מגזין טיים. בפורבס נכתב כי נראה שלנשיא הנכנס של ארה"ב יש "חסינות לסקנדלים, שני בתי הקונגרס נמצאים בצד שלו והונו האישי מוערך במיליארדי דולרים". טראמפ עשה קפיצה מרשימה בדירוג, בשנה שעברה הגיע טראמפ למקום ה-72 ברשימת המשפיעים של פורבס.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיע למקום ה-20 ברשימה. "בכהונה הרביעית כראש ממשלה נתניהו מגלה עניין מועט בסטייה מהעמדות הביטחוניות השמרניות שנקשרו בשמו", נכתב על ראש הממשלה. "נתניהו עומד מול ביקורת בינלאומית קשה על הסכסוך אבל העמדות שלו בלתי ניתנות לערעור. עם נשיא תומך חדש בארה"ב אין גם ממש סיבה לכופף אותן". אשתקד הגיע נתניהו למקום ה-21 ברשימה כך שהוא שומר על מעמדו ברשימה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיעה שלישית ברשימה. ברק אובמה, שהיה במקום השלישי בשנה שעברה, הידרדר למקום ה-48. במקום הרביעי נמצא נשיא סין שי ג'ינפינג. האפיפיור פרנציסקוס הגיע חמישי. במקום השישי ברשימה ג'נט ילן, נגידת הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב. מייסד מייקרוסופט ביל גייטס במקום השביעי ולארי פייג', מייסד גוגל ומנכ"ל חברת ההחזקות אלפאבית, במקום השמיני. ראש ממשלת הודו נרנדה מודי ומייסד פייסבוק מארק צוקרבג סוגרים את העשירייה הראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר