החל פינוי התושבים והמורדים בסוריה

עם החתימה על הסכם הפסקת האש בסוריה בתיווך הרוסים והטורקים החל פינוי המורדים והתושבים מהעיר המופגזת. החולים, פונו תחילה ויועברו לטיפול רפואי (העולם הערבי)

חאלב (צילום: מתוך פייסבוק)

הפסקת אש בסוריה: החל משעות הבוקר המוקדמות (חמישי) החל פינויים של האזרחים ממזרח העיר חאלב שבסוריה במסגרת הסכם הפסקת אש שנחתם בין המורדים למשטר אסד, את ההסכם יזמו הרוסים והטורקים.

האזרחים יועברו לאזורים שבשליטת משטר אסד במערב העיר ובכפרים באזור והמורדים החמושים יפונו לכפר חאן טומאן שבדרום מחוז חלב ולאידליב.

כלי טייס בלתי מאוישים של צבא רוסיה עוקבים אחר הפינוי מהעיר בכדי לבחון האם החמושים תופסים עמדות מחוץ לעיר וכדי לוודא שאינם נערכים לתקיפה מחודשת על העיר.

ראשונים לצאת את העיר היו שיירות של חולים שהיו מאושפזים בבתי חולים שספגו בימים האחרונים הפגזות קשות מהאוויר של חיל האוויר הרוסי. ביממה האחרונה ניסה הצבא הסורי בשיתוף צבא רוסיה ולוחמי חיזבאללה לנקות את שלוש השכונות האחרונות בעיר חאלב מכיסי המורדים האחרונים שנותרו בעיר.

פינוי האזרחים והמורדים ממזרח העיר חאלב משלים את השתלטות צבא אסד על אחד ממעוזי המורדים האחרונים במדינתו והשלים מהלך אותו אסד בונה בחודשים האחרונים צעד אחר צעד עם עמיתו הרוסי פוטין.

חאלב ידעה בחודש האחרון לחימה קשה ועקובה מדם. ארגונים לזכויות אדם שמושבם בסוריה דיווחו על רצח המוני של נשים וילדים על ידי חיילי צבא אסד שנכנסו לעיר חאלב, לטענת הארגונים חיילים נכנסו לבתים, הוציאו אזרחים מהבתים וירו בהם ברחוב.

המערכה על חאלב החלה לפני כחודש וכללה הפצצות מסיביות מהאוויר בסיוע של אירן, רוסיה וחיזבאללה וכדי להתיש את המורדים הצבאות כיתרו את העיר וניתקו את המורדים והאזרחים מכל סיוע דבר הומניטרי שככל הנראה הוביל לבסוף להרמת דגל לבן מצידם של המורדים, הכוחות התוקפים לא בחלו בפגיעה במתקנים אזרחיים דוגמת בתי אזרחים בלתי מעורבים, בתי ספר ובתי חולים.

אסד עדיין לא יכול לברך על המוגמר ולהודיע שארצו נקייה ממורדים וממתנגדי משטרו שכן אנשי המדינה האיסלאמית והמורדים עדיין מנסים להשיג שליטה מחודשת בין היתר על העיר תדמור אך כאמור נהדפו ממנה ואין ספק שניסיונות אלו ישובו על עצמם בתדמור וכעת גם בעיר חאלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר