"סכנה ממשית"

חמש שנות מאסר נגזרו על מחבלת שתכננה פיגוע דקירה

חמש שנות מאסר נגזרו הבוקר (חמישי) על ערביה ישראלית תושבת ירושלים בת 29 שתכננה לבצע פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. את הפיגוע תכננה עם חבר בוואטסאפ (בארץ)

זירת הפיגוע אתמול (צילום: דוברות המשטרה)

חמש שנות מאסר נגזרו הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים על ערביה ישראלית עטאיא אבו עישה, תושבת כפר עקב בת 29, בגין ניסיון לבצע פיגוע דקירה באמצעות מברג בירושלים.

מכתב האישום שהוגש נגדה עולה, כי אבו עישא החליטה בחודש דצמבר 2015 לבצע פיגוע, והתכתבה על כך עם חבר ב"וואטסאפ". למחרת היא הגיעה עם מברג לאזור שער שכם בעיר העתיקה בירושלים בכדי לבצע את פיגוע הדקירה אך הליכתה עוררה את חשדן של שוטרות מג"ב והן ערכו עליה חיפוש ומצאו את המברג אתו תכננה לבצע את הפיגוע. אבו עישה הורשעה בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והכנת עבירה בחומרים מסוכנים.

אבו עישא הודתה במיוחס לה בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון, אולם הצדדים לא הסכימו על עונש. סניגורה, עו"ד מוחמד מחמוד, ביקש עד שנתיים וחצי מאסר, בעוד הפרקליטות ביקשה מינימום שבע שנות מאסר.

בדיון בבית המשפט אמרה אבו עישא כי היא לא רצתה להרוג איש ועשתה טעות, מפני שרצתה למות. סניגורה הדגיש כי אבו עישה הלכה עם הכלי בתיקה, לא שלפה אותו, ולא פגעה באיש. הוא הוסיף כי היא למדה לקח ממעשיה, ויש מקום לתת לה הזדמנות לחזור לשגרת חיים תקינה.

נשיא בית המשפט המחוזי, אהרן פרקש, התחשב אמנם בעברה הנקי של אבו עישה, אך דחה את הטענה כי יש להקל בעונשה מאחר והאירוע הסתיים ללא נפגעים. "מדובר בעבירה מתוכננת מראש, שנבעה ממניעים לאומניים. גם הנסיונות שנעשו על ידי חברה למנוע ממנה את כוונתה, ערב לפני שנעצרה ובשעות הבוקר של יום מעצרה, לא צלחו", נכתב בגזר הדין.

"הנאשמת הייתה חדורת מטרה לקיים את אשר גמלה בלבה - לבצע פיגוע דקירה על מנת להיות שהידית. לולא ערנותן של השוטרות, שעל כך יש לשבחן, היה האירוע יכול להסתיים חלילה בנפגעים בנפש", אמר השופט.

עוד התייחס פרקש לפיגוע הדקירה אתמול בעיר העתיקה בו נפצע קל שוטר מג"ב גם באמצעות מברג: "יצוין, לצערי, כי לפי פרסומים בכלי התקשורת, רק אתמול התרחש פיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, כאשר מחבל פגע באמצעות מברג בשוטרי מג"ב. הנה כי כן גל הטרור ממשיך, ומדובר בסכנה ממשית שיכולה לנבוע ממי שמבקש לבצע פיגוע באמצעות מברג, כמו הנאשמת במקרה זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר