גניבה יקרה

כינור עתיק בשווי 7 מיליון שקל נגנב בשוויץ

הכנר היהודי פאבל ורניקוב נדהם לגלות כי הכינור העתיק שלו נגנב ממנו בתחנת הרכבת בז'נבה שבשוויץ בה הוא מתגורר. לא ברור עדיין האם הגנבים ידעו את ערך הגניבה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פאבל ורניקוב והכינור האבוד (צילום: מתוך האתר האישי של ורניקוב)

כינור בן 270 שנה, ששוויו מוערך בכשבעה מיליון שקלים, נגנב בשבוע שעבר מהכנר הישראלי־אוקראיני פרופ' פאבל ורניקוב בתחנת רכבת בז'נבה בשווייץ.

"הופעתי אתו במשך יותר מ–20 שנה ברחבי העולם, כולל בתיאטרון הבולשוי במוסקבה", אמר ורניקוב ל"הארץ" מאיטליה, שבה הוא שוהה כעת. "אני מרגיש כאילו גנבו לי את התינוק. אני לא יודע איך אוכל לשוב ולנגן".

הגניבה אירעה ביום חמישי שעבר, בשעה שחזר לביתו בשווייץ מווינה, בירת אוסטריה, שם הוא מלמד באוניברסיטה.

הכינור נבנה באיטליה ב–1747 על ידי בונה הכינורות האיטלקי הנודע ג'ובאני בטיסטה גואדניני, שחי במאה ה–18. הוא הוענק לורניקוב כמתנה לחיים בידי עמותה איטלקית. "אני אמנם יהודי, אבל לא כל כך עשיר כדי לקנות אותו בעצמי", אמר פאבל בהומור. "אני מקווה שיחזירו לי אותו, אבל אם לא — הביטוח יצטרך לשלם עליו", אמר. "יש לו צליל פנומנלי", הוסיף בצער.

ורניקוב, שמופיע ומלמד ברחבי העולם, לא יודע אם הכינור נגנב ממנו במכוון על ידי פושעים שעקבו אחריו וידעו מה הם מחפשים. הגנבים גנבו ממנו גם כסף ומסמכים, כולל הדרכון הישראלי שלו. יצוין, כי הסיכוי של הגנבים להצליח למכור את הכינור בסכום גבוה נמוך מאד לאור העובדה שכלים כאלה מסומנים בצורה מדוקדקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר