פייסבוק משתוללת

מאות חשבונות פייסבוק נסגרו לפתע

הרשת החברתית הפופולרית מאפשרת לעצמה לפעול כאוות נפשה מבלי לתת תשובות או התייחסות. מאות משתמשים נדהמו לגלות שעמודי הפייסבוק שלהם נסגרו במפתיע (ברשת)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתמול (רביעי) לפנות בוקר גילו לתדהמתם גולשים רבים, חלקם משמשים כמנהלי עמודים מהגדולים והמוכרים ברשת, כי פייסבוק החליטה לסגור את עמודיהם ואת הפרופילים הפרטיים שלהם בטענה כי עברו על תנאי השימוש שלה, חלקם אף לא קיבלו אפשרות לערער על כך.

בהודעה שהופיעה בניסיון ההתחברות לפייסבוק לעמודים שנחסמו נכתב: "השבתה – אי כשירות. הגענו למסקנה שאינך זכאי להשתמש בפייסבוק. החלטה זו היא סופית. לצערנו, משיקולי בטיחות ואבטחה, אין באפשרותנו למסור לך פרטים נוספים לגבי הסיבה להשבתת חשבונך".

כפי שנכתב בהודעה, ההחלטה של פייסבוק היא לכאורה סופית, זאת למרות שמדובר בחלק מהמקרים בעמודים משמעותיים במיוחד עבור המשתמשים חלקם מפעילי עמודים עיסקיים שיכולים להיחשף אף לתביעה מצד אותם עסקים ששכרו אותם לתפעול העמודים, כפי שקרה כבר בכמה מקרים.

על פי אתר 'מזבלה' בין העמודים שנסגרו ניתן למצוא את "המומלצים של איביי" של אלעד גרבי שמנה למעלה מ-40 אלף חברים, עמוד 'הקבינט', עמוד 'נחש סטטוסים' של רובי קצב עם מאות אלפי חברים, עמוד 'מתכונים טעימים במיוחד' של שחף לוי שמנה למעלה מ-100 אלף חברים וכן את גם פרופיל הפייסבוק האישי של אהוד פורת – מייסד 'פשפשוק' מקהילות הפייסבוק הבולטות ופרופיל הפייסבוק האישי של סניה ולדברג עם למעלה מ-68 אלף עוקבים וכן עמוד הפייסבוק של אושיית הפייסבוק לי מלאך.

על פי ההערכות למעלה מ-350 עמודי פייסבוק נסגרו בימים האחרונים ללא הודעה מוקדמת וכאמור חלקם אף ללא אפשרות ערעור.

באופן מעניין חלק מהעמודים אף ניהלו קמפיין בתשלום ולמרות זאת החליטו בפייסבוק לסגור אותם.

כזכור, לאחרונה נחסמו מאות עמודי פייסבוק לתקופה של חודש בשל שימוש במילים מסוימות לעתים בשל סטטוסים שפורסמו לפני כמה שנים.

מפייסבוק ישראל וממשרד הדוברות 'שלום תל אביב' שמייצגים את הרשת החברתית סירבו להגיב באופן רשמי לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר