שפעת העופות התגלתה בלול בקיבוץ צרעה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר גילה את נגיף שפעת העופות בקיבוץ צרעה ליד בית שמש. בשבועות האחרונים הושמדו כמעט 300 אלף עופות שהתגלו כנגועים (חדשות, בארץ)

(צילום: רועי שפרניק, מתוך ynet)

שפעת עופות התגלתה היום (חמישי) בלול תרנגולי הודו בקיבוץ צרעה סמוך לבית שמש. בעלי הלול הזמינו את פקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בעקבות תמותה חריגה של תרנגולים בלול, הפקחים נטלו דגימות מפגרי התרנגולים ובדיקת מעבדה גלתה כי העופות בלול נדבקו בשפעת העופות. הצוותים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר טיפלו בלול הנגוע.

נציין כי בשבועות האחרונים הושמדו על ידי משרד החקלאות כמעט 300 אלף עופות במספר משקים באזור הגלבוע והדרום, לאחר שהתגלתה בהם מחלת שפעת העופות.

השמדת עופות (צילום: רועי שפרניק, מתוך ynet)

במשרד החקלאות מעריכים כי "מדובר באותו תת-זן של שפעת עופות שהתגלה עתה גם במספר מדינות באירופה" וכי מקור המחלה נגרם מלשלשת של ציפורים נודדות חולות. עונת הנדידה נמצאת בעיצומה ובמהלכה נודדים דרך ישראל מאות מיליוני בעלי כנף ועל כן ככל הנראה ההידבקות בנגיף.

את העופות משמידים באמצעות מכונות קצף מיוחדות שמביאות להמתה מהירה שלהן , בארגוני צער בעלי חיים מנסים להלחם בצורת השמדת העופות וטוענים כי הדבר גורם לסבל לעופות. אחד מפעילי הארגון צילום סרטון בו נראית המתת העופות כשלטענתו לעופות לוקח זמן למות.

במשרד החקלאות טוענים מגד כי מכונות בקצף זו הדרך המהירה והקלה להביא להשמדת העפות הנגועים השמדת העפות באמצעות המתה נהוגה בכל העולם אומרים במשרד החקלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר