הפילוג הליטאי, גירסת 'בית יעקב'

סערה בסמינר: המורה הזכירה את 'הפלס', התלמידות זעמו

סערת ענק התחוללה באחת הכיתות בסמינר וולף כאשר מורה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', הזכירה את 'הפלס' ואמרה "מותר לכן לשמוע דעות אחרות". הבנות יצאו נגד המורה במחאה חריפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי גירסת בנות בית יעקב: סערת רוחות של ממש התרחשה אמש (רביעי) במהלך שיעור באחת הכיתות בסמינר הרב וולף.

האירוע החריג התרחש בשעת שיעור באחת הכיתות בסמינר, אותו העבירה מורה המזוהה עם הפלג הירושלמי. המורה שוחחה עם הבנות על תפקידה של העיתונות וכלי תקשורת ובהמשך עברה לדבר על עיתונות חרדית.

המורה הזכירה בדבריה שמות של עיתונים ידועים בציבור החרדי , כשהיא החלה למנות "הפלס, זרקור, מרווה לצמא, המבשר, המודיע".

בינתיים החלה מהומה ענקית בכיתה, בעקבות כך שהמורה הזכירה בדבריה בין העיתונים החרדים גם את בטאון הפלג הירושלמי כאשר רבות מבנות הכיתה שברובן מזוהות עם הממסד הליטאי (דגל התורה) פצחו בצווחות מחאה כנגד המורה שהזכירה בראשונה את העיתון שכנגדו יצאו גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי במכתבם המפורסם.

לאור המהומה שנוצרה בכיתה, היא סיימה את הצגת קריאת העיתונים בקריאה "גם יתד", מה שהביא לצעקות נגדיות מצד מספר קטן של בנות בכיתה שמזוהות עם הפלג הירושלמי שנותרו בסמינר, ולא עברו ללמוד בסמינר "אהל רחל".

הכיתה הפכה למרקחה כשבנות התקדמו לעבר המורה בצעקות למה היא מציגה בפניהן את העיתון הזה כשהיא מודעת לכך שרוב בנות הכיתה לא רוצות לקרוא בו. המורה מצידה השיבה להן, ש"העיתון הזה נקי, ואתן מדברות ככה כי לא קראתן אותו, תקראו אותו ותראו שהוא עיתון נקי".

הדברים הללו כמובן הרגיזו עוד יותר את הבנות, שהחלו לצעוק בקול רם כנגד הדברים, ואז הוסיפה להן המורה: "אתן לא ילדות, אתן כבר בנות 18, מותר לכן לשמוע דעות אחרות". בנוסף, אמרה לאחת הבנות שמחתה כנגדה: "את לא יודעת מה יהיה, אולי עוד תתחתני עם בחור מהצד השני...".

האמירות אלו רק הוסיפו שמן למדורה, והכיתה כולה סערה וגעשה כשהשיעור נגדע בעקבות כך, תוך שהבנות מוחות במורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר