ראש העיר תוקף

"צבי ביאליסטוצקי השתלט בכוח ובאלימות"

ראש העיר ערד מגיב טענות נגדו במכתב לשר הדתות ומאשים את צבי ביאליסטוצקי וחסידות גור בהשתלטות אלימה על בית הכנסת. "להבנתי זה בדיוק חילול הקודש" טוען ראה"ע (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניסן בן חמו וביאליסטוצקי (צילום: Talucho/Flash90)

המאבק בערד מסרב לרדת מסדר היום בציבור החרדי. בעקבות פניית שר הדתות דוד אזולאי לראש עיריית ערד ניסן בן חמו בדבר הטענות לפרובקציה של פעילי "יש עתיד" בבית הכנסת הגדול בעיר ערד במהלך תפילות ליל שבת בשבועות האחרונים, מגיב היום ראש העיר לשר הדתות במכתב חריף משלו, בו הוא טוען כי הטענות נגדו אינן נכונות.

בן חמו מאשים את הפלג החסידי בהובלת הרב צבי ביאליסטוצקי שהשתלט לדבריו בכוח ובאלימות על בית הכנסת. "את אשר מחוללים מאז הגעתם אותם קיצונים כלפי תושבי העיר ויחסם אל החור והסדר הציבורי תקצר היריעה מלפרט", כותב בן חמו.

במכתב שנשלח גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן נכתב: "צר לי על שהנך נוקט עמדה נחרצת מבלי לשמוע את שני הצדדים בעניין זה, חמור בעיני שתושבי ערד מוכפשים מעל בימת הכנסת ומכונים בכיוניי גנאי כגון פורעי חוק מחרחרי ריב, זאת מבלי לבדוק את העובדות לאשורן. אני משוכנע שלאחר בדיקתך היית למד שכל המידע שהועבר אליך לא אמת הוא.

"לידיעתך, במשך 40 שנה חיים יחדיו תושבי ערד דתיים וחילוניים בשקט ובשלווה תוך כבוד הדדי. לפני כשלוש שנים החלו להגיע לערד פלג קיצוני ובראשם עומד הרב צבי ביאלוסטוצקי. את אשר הם מחוללים מאז הגעתם, אותם קיצונים, כלפי תושבי העיר ויחסם את החוק והסדר הציבורי - תקצר היריעה מלפרט במכתב זה".

"דוגמה אחת המהווה גם את סלע המחלוקת, היא השתלטות הפלג הקיצוני בהובלת הרב צבי ביאלוסטוצקי בכוח ובאלימות על בית הכנסת האשכנזי המרכזי, בית כנסת ציבורי עירוני ששימש את כל תושבי ערד, הדתיים והחילוניים כאחד, בימי חול, שבתות וחגים".

"ישנו סרטון וידאו בו נראה הרב ביאלסטוצקי ומספר גדול של אברכים פורצים את דלתות בית הכנסת, מנפצים את הדלתות והחלונות כאשר כוחות המשטרה עומדים מנגד ומצלמים את האירוע מבלי לעצור את הפריצה לבית הכנסת. בהמשך תועדו מושלכים לחצר בית הכנסת ספרי קודש ולוחות הזיכרון לזכר הנפטרים תרומת משפחות הנפטרים. השתלטות זו נעשתה תוך גירוש המתפללים הקבועים שהשתמשו בבית הכנסת במשך עשרות שנים עד לאותו יום. להבנתי זה בדיוק חילול הקודש אך מעולם לא שמעתי גינוי אחד בעניין זה או כינויים בשמות כגון "פורעים נבערים".

"יתרה מכך, כיום עומדת בבית המשפט בקשה לצו פינוי מטעם העירייה לפולשים אלה, וככל הנראה זו הסיבה להסתה הנוכחית נגד תושבי ערד. תושבים רבים, חילונים ודתיים, מגיעים בכל ערב שישי לבית הכנסת המרכזי בעיר ומביעים את רצונם וכמיהתם לחזור להתפלל בבית הכנסת שנגזל מהם וששימש אותם במשך עשרות שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר