חיים חדשים

הסתבכתם עם חובות בהוצאה לפועל? יש פתרון

הדבר הנכון עבור החייב בהוצל"פ הוא לפעול. לפעול, פירושו לא לשבת בחיבוק ידיים ולחשוב שהחוב הוא "כאב ראש" החולף עם כדור משכך כאבים. טור משפטי מעו"ד מנור פרנקל שיעזור לכם לצאת מהברוך (כלכלה, שיווקי)

לכל בעייה, הכל כולל הכל, יש פתרון. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מי מהקוראים שהגיע אי פעם לחובות כספיים - בהם ננקטו נגדו הליכים ביצועיים כמו הוצאה לפועל, הרי שהוא מכיר את תחושת הנרדפות, חוסר השקט, הטרדות והדאגה.

בשלב מסוים, מתחיל החייב להתעלם מחובותיו כאילו אינם קיימים – מה שמכניס אותו למצב של הדחקה והשלמה עם המצב, כאילו אין תרופה למכתו.

הבעיה מתעצמת, כאשר החייב אינו מודע לכך מספיק שהריביות בהוצאה לפועל הן גבוהות מאוד, וכך הוא יכול למצוא את עצמו עם חוב שהתחיל בכמה מאות שקלים, ופתאום הוא עומד על אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים, תוך תקופה לא ארוכה.

מבלי להיכנס להיבטים הפסיכולוגיים המוכרים לי היטיב בהתנהלותם של חייבים, ומבלי להפנות אליהם אצבע מאשימה, חלילה, במצבם העגום, ברור לי – כי לולא היה החייב "מתעלם", "מדחיק" או "מתכחש" לחובותיו, יכול היה לסיים את החוב ביתר קלות, ולעיתים, אף בפחות מסכום הקרן.

המכתבים הזורמים בזה אחר זה אל תיבת הדואר של החייב, פעם ממשרדי עורכי הדין, פעם מבית המשפט ופעם מלשכת ההוצאה לפועל, הן הגורמים לחייב להתכנס בתוך עצמו, ובמקום לפתוח את המכתב, הם בוחרים לקורעו ולהשליכו לפח האשפה הקרוב אליהם.

טעותם של חייבים רבים נובעת מהמחשבה שהנושה "יתייאש", או שלחילופין משהוא יראה כי אינו מצליח לגבות את חובו דרך הוצאה לפועל או בית המשפט, הוא יפנה אליהם "יפה" ויבקש להגיע להסדר, או מי יודע, אולי אף "ירים ידיים" מגביית החוב ושלום על ישראל. אבל, ב-99% של המקרים, אין זה כך.

חשוב לא להתייאש ולהדחיק את המצב. אילוסטרציה. צילום: Matanya Tausig/Flash90
הגדלה

נושים, בעיקר אם הן חברות גדולות, או כאלה שמי שמנהל עבורם את תיק החוב בהוצל"פ הוא עו"ד מהתחום, שהם מבינים את המשמעות של הריבית בהוצל"פ, לא רק שאינם מתייאשים מהחוב, להיפך, בלא מעט מהמקרים הם רואים בו "תוכנית חיסכון" טובה במיוחד, כי הרי שום בנק אינו מציע ריבית "רצחנית" שכזו.

תתפלאו, אבל בלא מעט מתוכניות עסקיות וכלכליות של חברות שונות, מובנה רווח הריבית מהליך גביית החובות של החברה כחלק מהתוכנית העסקית והכלכלית, וכן, זה נובע מהסיבה שהם מרוויחים שם כסף רב מאוד.

לפיכך, ברור הוא, כי הדבר הנכון עבור החייב בהוצל"פ הוא לפעול. לפעול, פירושו לא לשבת בחיבוק ידיים ולחשוב שהחוב הוא "כאב ראש" החולף עם כדור משכך כאבים. אך עם זאת, אני מדגיש, כי על החייב לפעול נכון.

לעיתים, משרדי עורכי-דין, מזהים חייב במצוקה המרים אליהם טלפון והם מציעים לו הצעות "מגונות", כאלה שפוגעות בזכויותיו הבסיסיות של החייב כאשר הוא אינו יודע זאת, או כאלה שעלולים להכניס את החייב למערבולת חובות גדולה יותר, והם, צוחקים כל הדרך אל הבנק.

לרוב, החייב מתוך המצוקה בה הוא שרוי, מסכים כמעט לכל הצעה של עורך הדין המייצג את הנושה, ובלבד שיוסרו מעליו טבעות החנק.

לכן, הצעתי אליכם הקוראים, היא להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, טרם נקיטת הליך הסדר חובות כזה או אחר, ובכלל מוטב לעשות הליך כזה באמצעות עורך דין שייצג אתכם. לפעמים מוטב לשלם כמה שקלים לעורך דין שינסח את הסכם סיום החוב באופן שיבטיח את טובתו של החייב, מאשר להגיע לעורך הדין בעתיד, אבל עם חובות עתק שטופחים לסכומים עצומים ולא ייגמרו לעולם.

בשנותיי הרבות כעורך דין, נחשפתי לכל סוגי המקרים השונים של חייבים. במהלך השנים, פיתחתי שיטות משפטיות שונות העונות באדיקות רבה על החוק כמשמעו. אין לי סיפוק גדול מחייב שנכנס למשרדי כשהוא עם מועקה ובלב כבד, ויוצא ממנו כשליבו שמח ודלת חדשה להצלחה נפתחה בפניו. לא חשוב מה גדול הבעיה איתה אתם מתמודדים.

חשוב שתדעו, שלכל בעיה, הכל כולל הכל, יש פתרון.

הכותב: עו"ד מנור פרנקל מומחה לפשיטות רגל, חילוצים מכונס נכסים, חוזים ומקרקעין

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר