הטבח בסוריה

הרב הראשי: "לא להשלים עם הטבח בחלאב"

הרב הראשי לישראל התייחס למראות הזוועה מחאלב ואמר כי לישראל אסור להשלים עם הטבח שמבצע צבא אסד - למרות שמדובר במדינת אויב: 'הנפש לא יכולה לעמוד מנגד' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם. תמונה ראשית: שאטרסטוק ויונתן זינדל / פלאש 90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו התייחס הערב (חמישי) בדרשה במכינה הקדם-צבאית בנוקדים לטבח ההמוני שמתרחש בעיר חאלב שבסוריה, וקרא לעולם שלא להשלים עם במצב.

בדבריו אמר הגר"ד לאו: "הנפש היהודית אסור לה להישאר בשוויון נפש לרצח שמתקיים בחאלב. הגם שזו סוריה, זו מדינת אויב, אבל זה טבח של אנשים, נשים וטף שאין שום היתר ושום הצדקה והנפש היהודית לא יכולה לעמוד מנגד. צריך למחות ולנסות ולעורר בעולם לא להשלים עם הדבר הזה".

רק אתמול דווח כי עם שוך הקרבות בעיר חלאב שהסתיימו בניצחון הצבא של אסד, הולכת ומסתמנת אחת הזוועות הגדולות שקרו בסוריה בשנים האחרונות. חיילי הצבא הסורי עוברים מבית לבית תוקפים נשים, שוחטים גברים, מטילים אנשים מהגגות ושורפים ילדים.

רופא שנמצא בעיר סיפר לסוכנות ידיעות ערבית כי התמוטט לאחר שבמשך יממה טיפל בעשרות ילדים שרובם נפחו את נשמתם בידיו. לדבריו, זעקות האימה והשבר של האמהות הסוריות שברובן היו מורעבות ועל סף התמוטטות קרעו את נשמתו עד שהחליט כי אינו מסוגל עוד ויצא מהעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר