מראות קשים

זוועות אסד: התמונות שמחרידות את העולם

אסד אמר כי "תושבי סוריה רשמו פרק מפואר בהיסטוריה של סוריה" לאחר כיבוש חאלב, אולם התמונות שמגיעות מהעיר שטופת הדם מצליחות לזעזע את העולם. צפו בתיעוד (בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
בשאר אסד דווקא כינה את מה שקרה בחאלב "פרק מפואר בהיסטוריה" (צילום: שאטרסטוק)

חאלב מלקקת את פצעיה: העיר ההרוסה ושטופת הדם מתחילה לשוב אט אט לשגרה. אמש (רביעי) נכנסה הפסקת האש לתוקף, שלאחריה היו אמורים להתפנות אלפי החמושים ובני משפחותיהם מהעיר כשלגופם ציוד אישי ונשק קל בלבד.

הנהירה ההמונית מחאלב:

את השעות האלו ניצלו הסורים עם חיילי ארגון חיזבאללה לטבח המוני. מבית לבית עברו חוליות הוצאה להורג ועינויים, טבחו ילדים לעיני אמותיהם ושרפו משפחות שלמות. גם מעשי התאבדות רבים דווחו בעיר.

בשעות הבוקר, ירו חיילי חיזבאללה מרגמות לריכוזי קהל המתפנים ועל אמבולנסים, מה שעצר למספר שעות כל פעילות רפואית הומניטרית במזרח חאלב. מי שהרגיעו את הרוחות היו אדוני המלחמה - הרוסים, שהבינו ברגע האחרון כי התערבות משמעה יהיה אסון בקנה מידה לא מוכר.

העזיבה הגדולה מהעיר שטופת הדם:

יחידות של הצבא הרוסי העלו רחפנים לתיעוד הפינוי והשתלטו על הכאוס. אלפי המורדים התפנו בשיירות אוטובוסים ארוכות כשאליהם נלווים מאות אמבולנסים שהכילו בצפיפות את אלו שלא יכלו לנסוע באוטובוסים.

הפרק בהפסקת האש שלא סופר היום, הוא זה שמתייחס לאלפי מוסלמים שיעים שהיו נצורים על ידי המורדים בכפרים הסמוכים לאידלב אליה גורשו המורדים.

לטענת מקורות סורים, אותם אזרחים שיעים היו הקלף בידי המורדים כאשר המשך הלחימה בחאלב היה מעמיד אותם בסכנת חיים מיידית - מה שלא היה מקובל על איראן וחיזבאללה.

פיצול הלחימה בין אידלב לחאלב ודחיקה לקיר של לוחמי המורדים היה מוביל למרחץ דמים שלא היה מאפשר לרוסים ולסורים להמשיך ולהילחם. על פי ההערכות, כיום נותרו למורדים ארבעים אלף חיילים. מספר החיילים הזה, שמחליט להילחם כי אין לו מה להפסיד, היה גורר את סוריה למקום שבו היא לא יכולה לעמוד.

התמונות שמחרידות את העולם:

מי במשטר הסורי שהיה צריך הוכחה שכל הכח כבר מנוצל, קיבל אותה בסוף השבוע בתדמור - שם ארגון דאע"ש מצא כמה גדודי שמירה לא מאומנים והניס אותם בקלות יתרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר