סתירה בגרסאות

נעדר - ולא מודח: הסיפור המוזר של רמי לוי ועיריית ירושלים

חוק הרשויות המקומיות קובע כי חבר מועצה שנעדר מ-3 ישיבות מועצה ברציפות אמור להיות מודח מתפקידו, אולם יו"ר הקואליציה רמי לוי נותר לכהן בתפקידו בעיריית י-ם למרות היעדרויותיו (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
רמי לוי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

"נעדר חבר המועצה מישיבות המועצה, ללא קבלת הסכמה מראש מראש הרשות או ללא סיבה מוצדקת (מחלה, שירות בצה"ל וכד'), במשך 3 חודשים רצופים או שנעדר משך 3 ישיבות רצופות - אם התקיימו ב-3 חודשים פחות מ-3 ישיבות, והותרה על-כך, בכתב כדין, על-ידי ראש הרשות או הממונה – יחדל מכהונתו", כך קובע חוק המועצות המקומיות, אלא שמעדויות שונות ומבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי חבר מועצת העיר ירושלים ויו"ר הקואליציה רמי לוי לא הופיע לישיבות מועצת העיר מזה מספר חודשים.

למעשה, כך מאשרים גורמים בעיריית ירושלים בשיחה עם "כיכר השבת", בחודשים האחרונים נכח לוי רק בשתי ישיבות מועצה בעירייה - בפעם הראשונה בישיבת מועצה שנערכה לכבוד כתבת העיתון "ידיעות ירושלים" ציפי מלכוב שפרשה לגמלאות, ובפעם השנייה - בישיבה האחרונה של העירייה שהוקדשה לפרידה מחבר המועצה לשעבר מיכאל מלכיאלי שעבר לכהן כחבר כנסת לאחר התפטרותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

רמי לוי מכהן כחבר מועצה לאחר שנכנס למקום השני במפלגת 'ירושלים תצליח' של ראש העיר ניר ברקת. לוי, שכאמור התברג למיקום הגבוה ביותר של המפלגה לאחר היו"ר ברקת - אמור לבקש את רשותו של ברקת בכדי להיעדר מהישיבות.

לוי (במרכז) עם ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בלשכת ראש העיר ברקת אמרו ל"כיכר השבת" כי לוי "תיאם את היעדרויותיו" עם ברקת, אולם סירבו להסביר את הסיבה בגינה נעדר. אלא שאחד מעוזריו הקרובים של לוי הכחיש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לוי נעדר, וטען כי לא ידועה לו שום סיבה בגינה נאלץ לוי להיעדר מישיבות המועצה.

לוי עצמו אומר ל'כיכר השבת' כי הוא פעל על פי החוק, אך ניתק את הטלפון לאחר שנשאל מדוע נעדר ואם יוכל להציג אסמכתאות לבקשת האישור להיעדרות מראש סיעתו - ניר ברקת.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה מול הרשות המקומית"

מלשכת ראש עיריית ירושלים נמסר בתגובה: "רמי לוי נכח בעשור האחרון באינספור ישיבות מועצה ותורם מניסיונו רבות למען ירושלים. לוי נעדר מספר פעמים מישיבות מסיבות מוצדקות ובתיאום עם ראש העיר. בישיבת המועצה האחרונה בשבוע שעבר לוי נכח ויהיה נוכח גם בישיבות הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר