סערה ברשת של הרב סורוצקין

בגלל ההדלפות? עובדי העמותה הוחתמו על חוזים חדשים

עובדי רשת המוסדות 'עטרת שלמה' בראשות הגרש"ב סורוצקין אולצו לחתום על חוזים חדשים בו הם מתחייבים בין היתר שלא להדליף על הנעשה ברשת. מנהל ברשת: "מישהו איבד את הראש" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום בער סורוצקין (צילום: יעקב כהן)

אם לא די בכך שבחודשים האחרונים לא שולמו המלגות והמשכורות למרבית העובדים והאברכים הלומדים ברשת הכוללים עטרת שלמה בראשות הרב שלום בער סורוצקין הרי שבימים אלו מתמרמרים חלק מהעובדים על שאולצו לחתום בימים האחרונים על חוזה העסקה חדש הכולל התחייבויות שלא היו בעבר.

בתחילת השבוע, נשלח החוזה אל כל צוות הרבנים במוסדות עטרת שלמה, אל כל הרמי"ם המשגיחים ושאר אנשי הצוות בששת הישיבות קטנות וכן הישיבה גדולה של שלום בער סורוצקין, כאשר הם נדרשים לחתום עליו.

לטענת העובדים מטרתו של החוזה לכל המתעמק בסעיפיו השונים הינו להפוך את אנשי הצוות לפועלים של ממש.

החוזה אינו מתיר במשך תקופה של מספר חודשים לאף איש צוות 'לערוק' למוסד מתחרה וכן שלא יוכלו לסייע ולשכנע לטובת ישיבה אחרת, בנוסף נאסר על העובדים בעמותה למשך שנתיים ימים מאז עזבו, להציע לבחורי הישיבות, אברכי הכוללים או אפילו העובדים, לעבור למקום לימודים "מתחרה" ללא אישורו של הרב סורוצקין.

במקביל, החוזה אוסר על העברת מידע אודות העמותה או אודות הרב סורוצקין, כולל תנאי ההעסקה ומידע אודות צד ג'. בחוזה נכתב כי "העובד מתחייב שלא למסור לכל גוך או אדם באיזו דרך שהיא בין בתמורה ובין שלא בתמורה, מידע מסוג כלשהו על הנושאים הקשורים לעבודתו אצל המעבדי ו/או תפקידיו או מידע שהגיע לידיעתו במהלך התקשרותו עם המעביד".

בנוסף לחוזה, קוצצה המשכורת של הרבנים באופן דרסטי כאשר שכר הבסיס נמוך במיוחד והשאר הינו בונוס במטרה ככל הנראה למנוע את כספי הפיצויים כמו גם ככל הנראה על מנת לאפשר את אכיפת הסעיפים החדשים. במקרה של מחלוקת מתחייבים הצדדים לדון אך ורק אצל הגאון רבי יצחק אזרחי שנקבע כבורר.

אחד מראשי המוסדות שקיבל את החוזה ה'מטורף' כהגדרתו אומר לכיכר השבת: "נדמה כי מישהו במערכת איבד את הראש. זה התחיל עם האיחור הנורא בתשלומי המלגות של האברכים כאשר גם את תשלום הדתות שהינו בסיס לא מעניקים".

"כנראה החשיפה של העניין ב'כיכר השבת' גרמה לכאבי ראש לראש המוסדות שהוציא מיד את החוזה בו קיים סעיף מיוחד לפיו אסור להדליף שום מידע" אומר ראש המוסד של הרב סורוצקין.

מנהל המוסד מוסיף ואומר כי "הבעיה שהם לא מבינים שהיום אנחנו חיים בעידן אחר והנה גם החוזה הסודי שאסור להדליף דלף החוצה. כיום אנו בעידן חדש של התחשבות בקהל ולכן לא מובן למה מישהו למעלה לא מסיק את המסקנות הפשוטות".

במקביל כפי שנחשף בכיכר השבת בכולל בשכונת נווה יעקב נדמה כי נקעה נפשם של אברכים ומתרחשת מגמת עזיבה זאת אחרי שחודשים רבים לא שולמו לאברכים אפילו מלגת הדתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר