טור מיוחד

מי אתה איש המז"לטים של חמאס / פרופיל

מהנדס תעופה שעלה מתוניסיה והוברח במנהרות ההברחה של חמאס ממצרים לרצועת עזה על מנת לסייע בבניית מערך המזל"טים של ארגון הטרור. פרופיל לאיש הטרור שחוסל (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
מוחמד א-זואירי מטיס רחפן (צילום: מתוך פייסבוק)

מי אתה מוחמד א-זואירי? הזרוע הצבאית של חמאס עז-א-דין אל-קאסם מפרסמת הערב כי ההרוג היה מהנדס ומפקד מערך המל"טים של הארגון שביקר בעזה ואף עבד עבור חיזבאללה. מנגד טוענים בתוניסיה כי אנשיו של מנהיג תוניסיה הגולה התנקשו בחייו.

מותו של מוחמד א-זואירי בן ה-49 בתוניסיה מעסיק את התקשורת הערבית משל היה מנהיג דגול או אדם רב משמעות. הפרטים אודותיו הולכים ונחשפים ומתברר שמדובר באחד האנשים המשפיעים על פרויקטים רבים בתחום הטרור במזרח התיכון. אחריו כנראה יבוא מישהו אחר שיכנס לנעליו אך מותו מאיר את הפרויקטים שעליהם הוא היה אמון. ובכן מי הוא האיש? מה היו מעשיו? ולמי באמת היה אינטרס לחסלו?

מוחמד א-זואורי היה מהנדס תעופה תוניסאי בן 49. כאינטלקטואל הוא היה ממתנגדי משטרו של הרודן זין אל-עבאדין בן עלי ששלט בתוניסיה עד לאביב הערבי בשנת 2011. לפני כעשרים שנה הוא גלה ללוב ולסודן ולבסוף הגיע לסוריה שם התחתן עם אישה מקומית וקבע שם את ביתו.

בראיון של חבירו הטוב ומקורבו כרים עבד סלאם לערוץ הטלוויזיה הרשמי בתוניסיה הוא העיד כי א זואורי התקרב בשנות שהותו בסוריה לממשל בדמשק ודרכו לאיראן. במסגרת פרויקטים אותם הוא ביצע בתחום המל"טים הוא גם עבד עם ארגון חיזבאללה. עם פתיחת מלחמת האזרחים הסורית והגלייתו של מושל תוניסיה הוא קיבל חנינה מהממשל החדש ושב למדינתו והתיישב בעיר ספאקס. מעת ששב למדינה הוא הקים עמותה שמלמדת צעירים תעופה ונחשב כאיש המקורב לשלטונות המקומיים.

עוד חשף חברו כי הוא ביקר שלוש פעמים ברצועת עזה שם עסק בפרויקטים הקשורים למטוסים ללא טייס וברחפנים. בחמאס סיפרו היום כי הוא היה מפקד פרוייקט אלקאסם אלאביל (אלאביל היא ציפור גדולה בערבית) - פרויקט דגל של ארגון חמאס לבניית כוח אווירי בלתי מאויש למטרות צילום, מודיעין ופגיעה בכוחות ישראלים. כבר זמן רב מתגאה הארגון ביכולותיו בתחום התעופה ונראה כי מותו של א זואורי היוותה פגיעה קשה למערך התעופה של הארגון. לא מפתחע היה לשמוע את תגובתו הזועמת של חמאס כי המרוויחה היחידה מההתנקשות היא הישות הציונית וכי הארגון ינקום את מותו.

מנגד טוענים בתוניסיה כי המוסד אינו קשור לפעולה וכי אנשיו של השליט המודח מנהלים ציד אחרי מתנגדיו. לדבריהם הנשיא המודח ואנשיו פועלים בכדי לפגוע בגורמים שיוכלו להוות אופוזיציה לנשיא לשעבר אם וכאשר יחזור לתוניסיה ומתנקשים בהם.

הרשויות בתוניסיה הכריזו כי בידם מידע, חשודים וחפצים הקשורים למתנקשים. בין העצורים קפטן של אוניה רוסית העוגנת בנמל העיר. בין החפצים הקשורים לנסיבות הירי מצויים בידיה שני אקדחים ומשתיקי קול וחפצים נוספים. משטרת תוניסיה ציינה כי היא חוקרת קשר בין עיתונאית מהונגריה שעזבה את המדינה ובין מותו, לדבריהם נפגש עימה ההרוג ביום רביעי האחרון ומאז אבדו עקבותיה. בעקבות ההתנקשות הודיע המפכ"ל התוניסאי כי הוא מתפטר בגלל מה שהוא הגדיר כ"נסיבות אישיות"

כך או כך מדובר במהנדס שהיה שקוע עד צוואר בפעילות נגד ישראל וכעת הוא איננו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר