המתח לשיא

רגע לפני המועד: מתווה פינוי חדש הוצע לתושבי עמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט הגיעו - בשיתוף עם נציג התושבים בעמונה - למתווה חדש שיוצע לתושבים במטרה לנסות למנוע את הפינוי האלים. הבוקר ההכרעה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פעילי הימין מתבצרים על גג אחד הבתים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שנייה לפני הגירוש המתוכנן: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ונציגי תושבי עמונה גיבשו הלילה (ראשון) מתווה חדש לפתרון בעיית היישוב. על פי המתווה, 24 משפחות יוכלו להישאר על ההר בחלקה סמוכה, לעומת 12 במתווה הקודם שנדחה על-ידי התושבים.

במקביל, המדינה תצטרך לבקש מבג"ץ דחייה של חודש בפינוי המיועד במטרה להקים את המבנים החדשים. התושבים בעמונה צפויים להתכנס הבוקר כדי להצביע על המתווה החדש.

פעילי ימין שהגיעו למאחז מפעילים לחץ על התושבים לא לקבל את המתווה החדש וגם הצעירים ובני הנוער הנמצאים במקום אומרים כי הם עדיין ערוכים למאבק. במקביל להסדר המתגבש נפוצו בקרב התושבים שמועות על פינוי קרוב.

הסיבות להתנגדות מלבד הלוחמנות של הפעילים היא שבדומה למתווה הקודם גם במתווה זה אין פתרון מלא לכל התושבים ביישוב.

בינתיים, יותר מאלף איש הגיעו בסוף השבוע האחרון לעמונה במטרה להתנגד לפינוי הצפוי. התושבים אירחו את הבאים מכל רחבי הארץ במהלך השבת, וכן נערכה שיחה מקדימה של הנהגת התושבים עם בני הנוער שהגיעו למקום. "ראש מטה המאבק אביחי בוארון שוחח איתנו והדגיש לא להרים יד על שוטרים וחיילים, אבל בהחלט אמר שחייבים להתנגד.

מלבד השיחה של בוארון, גם רבה של עמונה יאיר פרנק שוחח אמש עם הנערים. "המטרה שלנו היא לעכב את הפינוי עד כמה שניתן, שזה לא יהיה עניין של שעות אלא ימים ויישאר בתודעה. עם זאת, אסור לנו ליפול למקום של אלימות חלילה כי זה יחליש אותנו ויחליש את מאבקנו".

לפי הערכות, הפינוי, אם יקרה, צפוי להיות בימים הקרובים והכוחות כבר מוכנים. כוחות התגבור הצה"ליים נפרסו באזור המאחז חלקם כבר לפני כמה ימים, אך הם לא ייקחו חלק בפינוי עצמו אלא באבטחה שמסביב. חיילים שמשרתים באוגדת איו"ש הצטוו על ידי מפקדיהם לא לדבר על מועד הפינוי המדויק כדי להקשות על היערכות המתבצרים.

נושא פינוי עמונה מעורר סערה רבה בקרב צה"ל שכן חיילים רבים הודיעו כי לא יהיו מוכנים להשתתף בפינוי המאחז ובגירוש יהודים מבתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר