לאחר ההרשעה

שנתיים מאסר וקנס לראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף

דוד יוסף, ראש עיריית אור יהודה לשעבר, הורשע ברוב סעיפי כתב האישום נגדו והוא ירצה שנתיים מאסר בפועל וישלם קנס של 30 אלף שקלים פיצוי למתלוננות נגדו (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד יוסף בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

שנתיים מאסר וקנס כספי נגזרו הבוקר (ראשון) על ראש העיר אור יהודה לשעבר, דוד יוסף, שהורשע בעבירות תקיפה חמורות ובעבירות שחיתות. הנוסף, הוא ישלם 30 אלף שקל פיצוי למתלוננות נגדו.

יוסף הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-16 סעיפים מתוך 25 האישומים נגדו, ורוב סעיפי ההרשעה נגעו לעבירות תקיפה, לאחר שיותר מעשר נשים העידו נגדו. בנוסף הוא ביצע עבירות מנהל לא תקין, שימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים.

הפרקליטות ביקשה לגזור עליו בין חמש לשש שנות מאסר. השופט דוד רוזן אמר כי "מדובר בנאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות. בהזדמנויות שונות בעשרות מקרים גנב הנאשם כספים ציבוריים, חילק מלגות, הכספים הוצאו מהקופה הציבורית והנאשם קנה בכסף את לבם של מקורבים, אזרחים שחפץ בטובתם לא כמעשה חסד של רחמים".

"הנאשם הורשע בעבירות הטרדה ומעשים חמורים - התמונה שהצטיירה היא קשה וקודרת", כתב השופט. "הוא תקף נשים שהזדמנו במקרה או לא ללשכתו. מדובר במעשים מכוערים שנשאו איתם ביזוי והשפלה. מעל ההשפלה בפגיעה בגוף ובנפש, נאלצו הקורבנות להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו על מנת להבטיח את מקום עבודתן".

עוד קבע השופט כי "לא היה בכוחן של הנשים לצאת נגדו, הן היו זקוקות למקום עבודתן. הנאשם היה שקוע ומושקע בתאוותו ולא פחות בלהפגין את כוחו מול אותן נשים". על עבירות השחיתות בעירייה כתב השופט כי "מדובר במעשים פסולים וחמורים שנבעו משיקולים זרים. הנאשם קרא רחוב על שם אישה תוך שהוא משטה במועצת העיר. הנאשם חרג מכללים בסיסיים של תקינות. הנאשם הפגין כוחו כלפי כפופים למרותו תוך פגיעה קשה בזכויותיהם".

משנת 2007 עד 2015 במשך שתי קדנציות כיהן יוסף בראשות העירייה עד שהתפוצצה הפרשייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר