מחקר מדאיג

"אלפי טייסים לוקים במחשבות אובדניות"

הנוסעים יודעים? מחקר חדש שהתפרסם בכתב עת מדעי נחשב, חושף את השיעור העצום של טייסים שלוקים במחשבות אובדניות. הסיכון לחיי הטסים ברור (חדשות, תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

מחקר פורץ דרך בתחום התעופה חושף: למעלה מ-4,000 טיסות מסחריות עושות את דרכן בשמי העולם מדי יום, בידי טייסים שסובלים ממחשבות אובדניות. 4.1 אחוז מהטייסים שקלו להתאבד במהלך השבועיים שקדמו למחקר, ואצל 12.6 אחוז מהם נמצאו סימפטומים של דיכאון קליני.

מהמחקר, שנערך באוניברסיטת הרווארד וכלל סקר בינלאומי, עולה כי אף שטייסים המאובחנים כסובלים מדיכאון חמור מקורקעים באופן מיידי, רבים מהם מסווים סימפטומים אלו, רק בגין החשש לאבד את מקום העבודה. כמו כן, במחקר הוכח כי הטייסים דיווחו על מצבים שבהם איבדו עניין יומיומי במטלות שונות, תחושת כישלון ומחשבות אובדניות. זאת ועוד, המחקר מצא קשר ישיר בין דיכאון לבין שימוש מוגבר בגלולות שינה.

מה שהוביל לעריכת המחקר, הוא האסון שפקד את טיסת ג'רמן ווינגס בחודש מרץ 2015, בו נספו 150 איש, כשטייס המשנה אנדריאס לוביץ שלקה בנפשו, ריסק את המטוס באלפים הצרפתיים.

ישנו מעטה של סודיות סביב נושא הבריאות הנפשית של טייסי טיסות מסחריות, לטענת עורכי המחקר: "גילינו שטייסים פעילים רבים חווים תסמיני דיכאון ואינם פונים לקבל סיוע בשל ההשפעה ההרסנית שעלולה להיות לכך על הקריירה שלהם", הם אומרים.

הירחון המדעי Environmental Health שמפרסם את המחקר החדש מציין, כי הוא נחשב לבעל משמעות רבה, לנוכח העובדה כי המידע אודות מקרי דיכאון של טייסים נשמר בדיסקרטיות מכוונת בתוך חברות התעופה. לדברי רוב האנטר, ראש אגף בטיחות באיגוד התעופה הבריטי, "עלינו לעודד אווירת תמיכה והבנה בקרב הטייסים, ועל הטייסים לדעת, ללא חשש, שיש מי שיבוא לקראתם".

יצויין, כי כ-3,500 טייסים הסכימו לענות על השאלון האנונימי שנשלח אליהם על ידי עורכי המחקר, אך כ-1,100 מהם לא הסכימו להשיב לשאלות העוסקות ישירות בבריאות נפשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר