המאבק החרדי על ערד

בעלזא מצטרפים להפגנות; "ליצמן התחייב לסייע בחיפה"

האדמו"ר מבעלזא הורה לחסידיו להצטרף למחאות ברחבי הארץ נגד חילול בית הכנסת בערד. ל"כיכר השבת" נודע כי השר ליצמן התחייב אמש בפני ח"כ אייכלר לסייע לבעלזא במשבר בחיפה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר וליצמן (צילום: פלאש 90)

בשבת האחרונה הכריזו בכל חצרות האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה, כי בהוראת המנהיגים הרוחניים על הציבור להשתתף בעצרות המחאה שייערכו בכל רחבי הארץ בשבוע הקרוב בשל הפגיעה בקדושת בית הכנסת וחילולי השבת בעיר ערד.

עוד בנושא:

בעיתון "המודיע" הופיעה רשימה מפורטת של כל החצרות וקהילות הקודש בהם הוכרז כי על הציבור להשתתף.

בעיתון מפורטות רשימת החצרות והקהילות: גור, ויז'ניץ, צאנז, ערלוי, מודזיץ, סערט ויז'ניץ, דארג, סטריקוב, סאדיגורא, מכנובקא-בעלזא , ביאלה, קוידינוב, ספינקא, פיסטבורג, לעלוב, גאב"ד זכרון מאיר הגרח"מ וואזנר, באבוב, אמשינוב, פיטסבורג, ברסלב, חניכי הישיבות, שקראו לצאת להפגנה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחסידות בויאן עדיין לא הוכרז בשם האדמו"ר על השתתפות החסידים בהפגנות, אך ההכרזה צפוי להיעשות הערב, לאחר טיש ההילולא לרגל יום היארצייט של המגיד ממעזריטש.

אמש (מוצאי שבת) הגיע שר הבריאות יעקב ליצמן יחד עם ח"כ ישראל אייכלר לביקור במעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא ושוחחו עמו על חילול קדושת בית הכנסת בערד.

בעקבות כך הורה הבוקר האדמו"ר שיודיעו בכל בתי המדרשות של חסידי בעלזא בארץ שהחסידים ישתתפו בעצרות המחאה שייערכו בערים בני ברק, ירושלים ואשדוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני שנכנסו למעונו של הרבי מבעלזא הסביר ח"כ אייכלר לשר ליצמן על הפגיעה הקשה שחשים חסידי בעלזא מראש העיר חיפה יונה יהב.

"החסידים בחיפה מצפים שבאגודת ישראל כולה על כל חלקיה יתנו לנו גיבוי במאבק שלנו ביהב", אמר אייכלר. "לא ייתכן שבעיתון המודיע יעניקו כתבות אוהדות לראש עיריית חיפה בזמן שבאותם ימים הוא מתנכל למוסדות שלנו בחיפה ומבקש בבית המשפט למנוע את יישובו של בניין בית הספר לבנות החסידות בטענות שונות ומשונות".

לדברי גורמים שנכחו בפגישה, השר ליצמן האזין ברוב קשב והבטיח לאייכלר כי לאחר סיום המשבר בערד הוא ייכנס לעובי הקורה ויטפל במלוא הרצינות בעניין ההתנכלות למוסדות בעלזא בחיפה.

יצויין כי לאחר הפגישה נותר אייכלר בחדרו של הרבי מבעלזא ועידכן אותו ככל הנראה בהבטחתו של השר ליצמן.

הבוקר כאמור הורה האדמו"ר למשב"ק הרב מיכל פירר להודיע לכלל החסידים שיטלו חלק בעצרות המחאה.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי במהלך הימים הקרובים צפוי שר הבריאות יעקב ליצמן להיכנס למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכדי להציג בפניו את המחאות הצפויות ולקבל את ברכתו.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אלו מוקדי עריכת עצרות המחאה ברחבי הארץ.

בני ברק: יום שלישי - בשעה 13:30 ברחוב חזון איש, מהאדמו"ר מגור עד רחוב נחמיה.

אשדוד: יום רביעי - בשעה 15:00 ברחוב הרב לוין.

ירושלים: יום חמישי - בשעה 15:30 ברחוב מלכי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר