צפו בוידאו

ח"כ מלכיאלי: "הרפורמים מעלילים דם על החרדים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) תקף את ההסתה של הרפורמים נגד הציבור החרדי והגדיר זאת כ"עלילת דם נוסח תשע"ז". לדבריו: "לא נוקטים במילים אלה בכל יום"• צפו בנאום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: תמונה: פלאש 90)

ח"כ מכאל מלכיאלי (ש"ס) עלה בסוף השבוע לדוכן הנואמים במליאת הכנסת ותקף את ההסתה נגד הציבור החריד מצד הקהילה הרפורמית. ומה שהוא מגדיר "עלילת דם נוסח תשע"ז".

בפתח דבריו אמר מלכיאלי: "אני משער שהכותרת של ההצעה שלי גרמה לרבים אי-נוחות: "חוברת ההסתה" שחילקה התנועה הרפורמית בכנסת, עלילת דם נוסח תשע"ז. עלילת דם זו האשמה חמורה. לא נוקטים את מילים האלה בכל יום. אבל מה אעשה וזה בדיוק מה שקרה כאן לפני שבועיים מעל הדוכן הזה. במקום שאני עומד עמדה חברת כנסת ותיקה ומכובדת והאשימה את הציבור החרדי, לא פחות מהסתה. היא נקטה מילה חמורה יותר: אנטישמיות.

"תרשו לי לצטט את מה שנאמר כאן לפני שבועיים – ואני מצטט: אני סוקרת את כל דברי. יש כאן דוח. אני לא אציג אותו מעל בימת הכנסת, כי זה אסור, אבל באמת קריקטורות אנטישמיות נגד התנועה הרפורמית. מציירים אותם ככלב, שיסלקו את ידם ממדינת ישראל. דברים באמת קשים שנכתבים מפי רבנים בכירים, וכאמור חברי הכנסת ונציגי ציבור ביהדות החרדית – סוף ציטוט".

לדבריו: "מי ששמע את הדברים האלה כאן במליאה או קרא אחר כך בפרוטוקול יכול לחשוב שאותה חברת כנסת נכבדה החזיקה איזה דוח סודי שכולל דברי הסתה, קריקטורות אנטישמיות, לא פחות. דברים קשים.

"רבותי חברי הכנסת, אני מודיע כאן בצורה ברורה ונחרצת: לא דובים ולא יער, לא הסתה ולא מקצת הסתה. חברת הכנסת החזיקה דוח, הוליכה את כולנו שולל, אחיזת עיניים – זה היה מצג שווא".

"אבל קודם לכן" הוסיף הח"כ מש"ס: "תרשו לי הערה קטנה בשולי הדברים. חברת הכנסת נאמה את נאומה תוך שהיא מציגה חוק שהובא להצבעה, הצעת חוק השמירה על מקומות קדושים, הבטחת פלורליזם דתי, התשע"ה.

"וראו זה פלא, השבוע הנחתי יחד עם חברי מסיעת ש"ס על שולחן הכנסת חוק דומה, אבל מהצד השני של המתרס. בעוד היא ביקשה באמצעות חוק לבצע שינויים במנהגי הכותל, אני וחברי מבקשים באמצעות חוק להנציח את המצב הקיים ולמנוע כל שינוי בקדושתו של הכותל. חוק מול חוק. הכנסת תביע את עמדתה בקרוב על החוק שלנו. לעת עתה היא כבר הביעה את עמדה לגבי החוק שלה ברוב של 46 מול 20, והוא הוסר מסדר-היום".

אדוני היושב-ראש, אני אבקש לשוב לנושא הראשון – "חוברת ההסתה". הכוונה לחוברת שחילקה כאן בכנסת שליחת הרפורמים סמוך לדיון, עם הלוגו "המרכז הרפורמי לדת ומדינה – התנועה הרפורמית". ואני מודיע לכם, חברי, מדובר בעלילת דם. כל מה שיש בחוברת זה מאמרים מתוך עיתונים חרדיים, קריקטורות מתוך עיתון "יתד נאמן" ועוד. כן, מילים קשות היו שם; עמדתנו על הרפורמים – בוודאי. הרפורמים כונו שם: עבודה זרה במעטה מזויף, קרקס, נעצו טלפיים בחומה, ועוד, הכול במסגרת הסבירות והפולמוס.

אם לזה ייקרא הסתה, אז הדוברת כאן, במליאה, שקראה לנו אנטישמים, זה מגה-מסיתות. מציירים אותם ככלב, זעקה אחת מהן. לא ברור לי אם היא לוקה בהבנה, בחוסר הבנה או ביושרה. כוונה לקריקטורה של יוני גרשטיין, ובה הוצגו הרפורמים כזאב טורף, לא כלב, אלא זאב המאיים על ציפורי נפשנו. כן, אנחנו לא מתביישים, זו הדעה שלנו, של עם ישראל, על הרפורמים, לא מהיום, זה כואב, כנראה. מרגיז, בוודאי, אבל מה לזה ולהסתה?

"מאמרים פתאום הפכו להסתה, וקריקטורה הופכת לקריקטורה אנטישמית. מבחינתנו, מדובר בשקר והולכת שולל, עלילת דם 2017".

צפו בנאום המלא במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר