בין תמיכה להתנגדות

"אסד הגיבור": הוויכוח שמסעיר את ערביי ישראל

דבריו של מזכ"ל מק"י בסוף השבוע בעד אסד וניצחונו בחאלב, היו יריית פתיחה לויכוח ער שהתנהל ברשת החברתית המעיד על תפיסות העומק בחברה הערבית בישראל (חדשות, בארץ)

משה פריגן | כיכר השבת |
ערבים ישראלים בחיפה מפגינים בעד אסד (צילומסך: מתוך اخبار موقع العرب בפייסבוק)

מי שהיה צריך הוכחות לשבריריותה של 'הרשימה המשותפת', קיבל אותה בסוף השבוע עם הכרזתו של מזכ"ל מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) - המהווה מרכיב מרכזי במפלגת חד"ש (שהיא חלק מ'הרשימה') - שהביע בפייסבוק את תמיכתו באסד.

"איחוד חאלב הוא נקודת מפנה בהדיפת טרור התכפיר (הכופרים. מ.פ.) בסוריה ובהכשלת מתקפת האימפריאליזם והריאקציה על עמי האזור", הוא כתב. לדבריו, "איחוד חאלב סותם את הגולל על התכניות לחלוקתה של סוריה ומבטא את כישלון האסטרטגיה של ארה"ב, טורקיה, סעודיה וקטאר וחוסר יכולתן להמשיך לגונן על ארגוני הטרור שהחריבו את סוריה והשליטו אימה על האזרחים. התפתחות זו תביא לתמורות משמעותיות באזור כולו".

מזכ"ל מק"י סיים בכך, ש"העם הסורי שילם מחיר כבד כתוצאה משליטת כוחות הטרור והקריב קורבנות רבים כדי להכריע את הטרור. יש לנו עמדה נחרצת נגד כל פגיעה באזרחים ואני תומכים בפתרון מדיני שבמרכזו מיגור הטרור וכינון תהליך פוליטי שמשלב את כל הכוחות הסורים שמאמינים בסוריה מאוחדת, עצמאית, דמוקרטית ופלורליסטית".

דבריו של עאדל עאמר, המזכ"ל, היו יריית פתיחה לויכוח ער שהתנהל ברשת החברתית אך מעיד על תפיסות העומק בחברה הערבית בישראל. פעילי שמאל ופעילים פוליטיים ערביים רבים ראו לנכון לגנות את דבריו של המזכ"ל, שלא נשאר אדיש ואמר לכלי התקשורת כי יש מידה רבה של צביעות בתגובתם - שלא נשמעה כאשר המורדים השליטו טרור בחאלב. הוא הוסיף, כי לא תמך במשטר כזה או אחר אלא באחדותה של סוריה.

בתגובה לדבריו כתב יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה: "כבר שש שנים שהלב דואב על הזוועות המתחוללות בסוריה. ראשיתה של הטרגדיה של סוריה היא במשטר הרודני ששלט בה עשרות שנים, משטר שההתנגדות לו הולידה מאבק עממי למען דמוקרטיה מאבק שכל אדם בעל מצפון ומוסר צריך היה לתמוך בו. אך לדאבוננו המאבק הזה נחטף על ידי קבוצות פראי אדם, כמו ג׳בהת אל-נוסרה ודאע"ש, כך שלא אנושי לעמוד לצד כוחות החושך האלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר