הקודים הסודיים של האייפון נחשפים

הסתרת מספר הטלפון בשיחות יוצאות, ביטול השיחה הממתינה ומציאת מספר הזיהוי הייחודי של המכשיר, אלה כמה מהפעולות שהקודים הנסתרים באייפון מבצעים (סלולר ואפליקציות)

עומר כביר, כלכליסט | כיכר השבת |
אייפון 7. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

ההגדרות של האייפון שלכם יכולות להיות מתוחכמות הרבה יותר ממה שאפשר למצוא ביישום ההגדרות המובנה של המכשיר. שורה של קודים סודיים, שידועים רק למומחים ולמביני עניין, מאפשרים לכם לקבל מידע על הקליטה של המכשיר, לראות לאיפה מגיעים הודעות ה-SMS שלכם, להסתיר את המספר שלכם בשיחה יוצאת ועוד. "כלכליסט" חושף את הקודים הסודיים של האייפון.

את כל הקודים יש להזין בחייגן המובנה של המכשיר. שימו לב: חלק מהקודים מעלים מסכים שמיועדים לטכנאים או משנים הגדרות במכשיר. השימוש, על אחריות הקורא בלבד.

1. אתם קולטים את זה?

הקוד: *3001#12345#* + לחיצה על אייקון החיוג

מה הוא עושה: הקוד הזה יכניס את האייפון שלכם למצב מיוחד, שמכונה Field Test Mode ושמציג מידע טכני ונתונים מספריים על התקשורת של המכשיר עם הרשת המקומית. מרבית המידע שימושי רק לאנשים מקצוע, אך אתם יכולים להשתמש בו על מנת לקבל מידע מדויק יותר על הקליטה של המכשיר, ולהחליף את הברים המוצגים בפינה בנתון מספרי. מיד אחרי שנכנסתם למסך הבדיקה לחצו על כפתור הכיבוי והחזיקו אותו עד להופעת מסך הכיבוי. כעת לחצו על כפתור הבית והחזיקו עד חזרה למסך הבית. שמתם לב? הברים התחלפו במספר שמייצג את מצב הקליטה. 40- זו קליטה מושלמת וככל שהמספר מטפס כלפי מטה כך יורדת האיכות עד 140- שמשמעו אין קליטה.

2. סודי ביותר

הקוד: #31# + מספר טלפון

מה הוא עושה: מסתיר את מספר הטלפון שלכם בעת חיוג לאדם אחר. שימושי כשאתם חושדים שמישהו מתחמק מלענות לשיחה מכם (גם 43* + מספר הטלפון עובד). מי שרוצה יכול להסתיר את המספר באופן קבוע באמצעות כניסה לאפליקציית ההגדרות>>>טלפון>>>הצג את המספר שלי וכיבוי הכפתור, אבל הקוד מצוין אם רוצים לחסום רק שיחה אחת.

3. תעודת זהות

הקוד: #06#*

מה הוא עושה: לכל מכשיר מובייל, אייפון, אנדרואיד או מערכת הפעלה אחרת, יש מספר מזהה ייחודי גלובלי (IMEI) שלא ניתן לשינוי. טוב לדעת את המספר ולשמור אותו בנפרד מהמכשיר. זה לא שימושי ביומיום אבל יכול לסייע במצבים נדירים. למשל, אם האייפון נגנב ונמחק ואחר כך נמצא על ידי המשטרה, המספר יכול לסייע לזהות אתכם כבעלי המכשיר. אגב, אתם יכולים למצוא את מספר ה-IMEI גם באמצעות כניסה ליישום ההגדרות>>>כללי>>>אודות וגלילה קלה למטה. בחלק מהדגמים הוא גם מוטבע (בקטן מאוד) על גב המכשיר.

4. מי קיבל?

הקוד: 7672# *#5005* ולחיצה על אייקון החיוג

מה הוא עושה: כשאתם שולחים הודעת SMS היא לא מגיעה ישירות לנמען, אלא מנותבת אליו דרך מספר טלפון ייחודי של ספקית הסלולר שלכם. ההליך כמובן שקוף, אבל הקוד הזה יציג את המספר שדרכו מנותבת ההודעה.

5. חסום

הקוד: *33* מספר ה-PIN של כרטיס הסים שלכם # וחיוג (אם ה-PIN הוא 1234 הקוד ייראה כך: 1234#*33*)

מה הוא עושה: חוסם את המכשיר שלכם לקבלת והוצאת שיחות. התכונה דורשת תמיכה של ספקית הסלולר, ולא עובדת אצל כולן. לביטול, חייגו את אותו הקוד בדיוק, אבל התחילו עם # במקום *. אם אתם לא יודעים מה מספר ה-PIN של הסים שלכם, בררו עם ספקית הסלולר.

6. אין המתנה

הקוד: #43# וחיוג

מה הוא עושה: נמאס לכם משיחות ממתינות שמטרידות אתכם בזמן שיחה חשובה? הקוד יגרום למי שמתקשר אליכם בזמן שיחה אחרת להגיע ישר לתא קולי, ויחסוך לכם הטרדות מיותרות. להחזרת השיחה הממתינה השתמשו בקוד 43#* וחיוג. גם כאן, ייתכן שהקוד לא יפעל עם כל ספקיות הסלולר. ולחילופין, אפשר לבטל שיחה ממתינה באמצעות כניסה ליישום ההגדרות>>>טלפון>>>שיחה ממתינה וכיבוי הכפתור.

לכתבה באתר כלכליסט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר