היסטוריה בחטיבה

לראשונה: שני מפקדי כיתות חרדים בצנחנים

מחר (שני) תתגייס המחלקה הראשונה לגדוד החרדי בצנחנים. בבקו"ם כבר מוכנים עם אוכל מהדרין ולראשונה מפקדי הכיתות יהיו חרדים. ראיון עם מפקדי הכיתות החרדים (צבא וביטחון)

משה פריגן | כיכר השבת |
גיספן ופולק. עושים היסטוריה (צילום: דובר צה"ל)

מחר יתנופפו בבסיס הקליטה והמיון (בקו"ם) בתל השומר דגלי חטיבות צנחנים וגבעתי, מהמובחרות שבחטיבות החי"ר. האווירה החגיגית תלווה בפיסת היסטוריה, כאשר לראשונה יחבשו לוחמים חרדים את הכומתה האדומה - סמלה של חטיבת הצנחנים.

בכדי שיום הגיוס יעבור בקלות, הותאמה שרשרת החיול לצרכיהם של החיילים החרדים והיא תכלול חיילים בנים בלבד. ובמטבח הבקו"ם יתבשל אוכל בכשרות מהודרת שעבר אישור קפדני של רב החטיבה, ובקצה המסלול יהיה מש"ק תנאי שירות (ת"ש) שיבדוק כי אין למתגייסים בעיות שיוכלו להעיב על שירותם הצבאי. במידה ותתעוררנה כאלה, הן תיפתרנה במידית.

עוד היסטוריה תתרחש מחר בתל השומר, כאשר שני מפקדי הכיתות שיקלטו את הלוחמים הראשונים יהיו חרדים בוגרי ישיבות וחובשי כיפות שחורות המשרתים מזה כשנה וחצי בחטיבת הצנחנים.

סמל פיני גיספן (21), שלמד בישיבה בקריית ספר והתגייס לגדוד 202 אמר הערב (ראשון) ל"כיכר השבת": "יש לי ציפייה להוביל לוחמים מעולים מקצועית ורוחנית שיקדשו שם שמים. אני חושש שלא אצליח לעמוד ברף הרוחני שאני דורש מעצמי, אבל מתפלל על זה המון" הוסיף גיספן.

צילום: דו"צ

חברו, סמל דניאל פולק מאלעד, שלמד בישיבת "פורת יוסף", אמר ל"כיכר השבת": "הציפייה שלי להוביל את הפלוגה הכי טובה בצנחנים שיעשו את זה גם מתחושת השליחות וגם מהמקום של יראת שמים. אני לא יודע לאיפה הפלוגה תגיע ואני חש כי יש לי על הכתפיים אחריות היסטורית רבה".

לא קלה הייתה דרכם של החיילים החרדים בצנחנים. הם נדרשו לעבור סדרת גיבוש ממנה חלקם נפלו ולא התקבלו לחטיבה. ב"גיבוש" נדרשו המיועדים לשירות לעבור סדרת בדיקות ארוכה בתחום המוטיבציה האישית, כושר גופני, מסירות, עבודה בצוותים ועוד. קדמה לגיבוש סדנת הכנה מיוחדת בת יומיים שנערכה על ידי ארגון שח"ר.

בסדנת ההכנה למדו המיועדים לשירות את עולם המושגים הצבאי הבסיסי ומה הם ההישגים הנדרשים בגיבוש היוקרתי. כעשרים וחמישה אחוזים מהמשתתפים לא צלחו את הגיבוש ושובצו על פי מדרג השיבוץ הצה"לי בחטיבות גבעתי וכפיר המיועדות לחרדים החפצים להתגייס לצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר