טראמפ יפטר את הפקידים שיתנגדו להעברת השגרירות?

השגריר המיועד לישראל, דיוויד פרידמן, אמר בעצרת שנערכה שבועיים לפני הבחירות: "טראמפ יפטר את הדינוזאורים במחלקת המדינה שיתנגדו להעברת השגרירות לירושלים" (חדשות, בעולם)

טראמפ. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בעצרת בחירות של המפלגה הרפובליקנית בישראל, שבועיים לפני הבחירות בארצות הברית, אמר דייויד פרידמן אז יועצו של טראמפ לענייני ישראל והיום השגריר המיועד של ארצות הברית בישראל כי "כשדונלד טראמפ יקיים את הפגישה הראשונה שלו עם "הדינוזאורים" של מחלקת המדינה, והם יגידו לו שהוא נשיא רק כמה ימים והם כבר שם 20 שנה ולכן אין להעביר את השגרירות לירושלים כי זו המדיניות - הוא פשוט יאמר להם: 'יודעים מה? כולכם מפוטרים'".

דייויד פרידמן העלה באותה עצרת כמה נקודות נוספות כך למשל הוא הבטיח כי ארה"ב תטיל וטו על כל החלטה אנטי ישראלית שתתקבל באו"ם, וכי כל חילוקי הדעות בין הממשל לבין ישראל - אם בכלל יהיו כאלה - ילובנו בחשאי ולא בפומבי כפי שקרה בתקופת אובמה.

פרידמן המשיך עם ההצהרות הפרו ישראליות, ואמר: "ישראל תהיה שותפה בכירה ביחסים בין המדינות ולא "עוד לקוחה" כמו בתקופת אובמה. היהודים הם היחידים שיכולים לטעון שתמיד חיו בירושלים ועל כן ארה"ב תכיר בירושלים כבירת הנצח של ישראל".

אמנם אנו עדיין נמצאים לפני הכניסה של טראמפ לבית הלבן, ורק אז נדע האם היו אלו הבטחות בחירות בלבד או אג'נדה שתיושם על ידי הנשיא הנבחר האהוד אולי ביותר בישראל, אולם אין ספק שבכל הקשור ליחסי ארה"ב וישראל בחירתו של טראמפ מביאה לשינוי משמעותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר